- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Dlaczego w szkole warto rozmawiać o energetyce – szkolenia Instytutu na rzecz Ekorozwoju dla nauczycieli (14945)
2012-10-28Drukuj
"Na energii opiera się nasza cywilizacja" – to oczywiste stwierdzenie powinno w XXI wieku wywołać wiele pytań o pochodzenie energii, o jej przyjazność środowisku, o jej dostępność i koszt. Świadomość wagi energii w naszym życiu staje się obecnie niezwykle istotna. Pojawia się pomysł, aby nauczyciele włączyli wiedzę o energetyce i świadomej konsumpcji energii do swoich zajęć. Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Eko-Tur i Instytut na rzecz Ekorozwoju przygotowali specjalne szkolenia z zakresu problematyki nowoczesnej energetyki.
Na świecie obserwowane są tendencje demokratyzowania się przemysłu energetycznego. Widoczne są dążenia do rozpraszania źródeł wytwarzania energii poprzez włączenie obywateli i lokalnych społeczności do procesu produkowania energii z jej odnawialnych źródeł. Wokół nas powstają farmy wiatrowe, na budynkach montowane są panele słoneczne, wykorzystuje się pompy ciepła, energię geotermalną oraz wodną. Poszukuje się nowych technologii odzysku energii z odpadów, ścieków i innych. Jednocześnie najtańsza energią jest energia zaoszczędzona w domu, biurze, szkole, w przedsiębiorstwie, w transporcie – po prostu wszędzie.
Współczesna młodzież, będzie w przyszłości uczestnikiem rynku energii. Jest wielce prawdopodobne, że teraźniejsi uczniowie, za parę lat dorośli ludzie, staną się prosumentami energii, czyli jednocześnie producentami i odbiorcami energii. Jednocześnie stając się dorosłymi powinni mieć świadomość oszczędzania energii bo to, nie tylko niższe rachunki, ale mniejsze zużycie zasobów i czystsze powietrze wokół nas. Należy ich do tej roli solidnie przygotować. W związku z tym bardzo istotna staje się rola szkoły w kształtowaniu odpowiedniej świadomości problematyki energetyki, jej konsumpcji i wpływu na środowisko. Rolą nauczyciela powinna być pomoc młodym ludziom w zrozumieniu funkcjonowania rynku energii i sposobów jej wytwarzania, jak również odpowiedzialnego korzystania z niej.
Instytut na rzecz Ekorozwoju od wielu lat zajmuje się promowaniem energetyki przyjaznej środowisku wśród decydentów, polityków, samorządów i urzędników. Jako organizacja ekologiczna InE widzi potrzebę przebudowy modelu energetyki opartej na węglu na energetykę w przeważającym stopniu bazującą na odnawialnych źródłach energii z szerokim programem jej oszczędzania. Instytut obserwuje jednocześnie konieczność podnoszenia świadomości ekologicznej Polaków, w tym również uczniów. Jak wynika z prowadzanych przez dwie dekady badań, świadomość ekologiczna w Polsce jest w porównaniu z krajami Europy Zachodniej niska. Niestety, również polscy uczniowie nie wyróżniają się dużą świadomością ekologiczną, a wiedza o energetyce opartej na odnawialnych źródłach energii jest niewielka.
Obecnie Instytut na rzecz Ekorozwoju włączył do swoich działań szkolenia dla nauczycieli i rad pedagogicznych z zakresu energetyki przyjaznej środowisku, funkcjonowania rynku energii oraz zrównoważonego korzystania z energii.
– Z naszych obserwacji wynika, że rynek energii będzie się zmieniał. Poprzez szkolenia chcemy przekazać nauczycielom naszą wiedzę i doświadczenie, tak aby mogli przygotować uczniów do świadomego uczestnictwa w nowoczesnym rynku energii. Uważamy, że nauczyciele powinni nauczyć świadomego konsumowania energii. Nasze szkolenia oparte zostały na cyklu broszur opracowanych w ramach projektu "Z energetyką przyjazną środowisku za pan brat". Zapraszamy wszystkich nauczycieli, którzy chcą rozszerzyć zakres swej wiedzy z problematyki energetyki, tak aby wzbogacić i uatrakcyjnić zajęcia z uczniami – mówi dr Andrzej Kassenberg, prezes Instytutu na rzecz Ekorozwoju.
Szkolenia "Z energetyką przyjazną środowisku za pan brat" organizowane są wspólnie z Ośrodkiem Kształcenia Nauczycieli Eko-Tur, który od lat proponuje nauczycielom nowatorskie szkolenia.
Pełna oferta szkolenia – plik PDF do pobrania.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności