- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Zniżki na zakup ekologicznych aut w Unii Europejskiej (12635)
2011-05-17Drukuj
W jaki sposób poszczególne kraje Unii zachęcają swoich obywateli do zakupu samochodów elektrycznych czy hybryd?
O ile w Polsce chętni do zakupu ekologicznych aut w dalszym ciągu nie mogą liczyć na jakiekolwiek zniżki czy ulgi, a polskie prawo, choćby w zakresie rejastracji aut, jest daleko w tyle za rozwojem motoryzacyjnych technologii, rządy innych krajów w Europie zachęcają do przesiadania się na samochody charakteryzujące się niską emisją spalin, oferując ich właścicielom szereg dotacji i ulg.
Poprzez system dopłat do zakupu samochodów elektrycznych i hybrydowych ekologiczną motoryzację wspierają m.in. władze Belgii, Wielkiej Brytanii, Austrii, Francji, Portugalii, Hiszpanii, Czech, Niemiec, Włoch, Holandii, Danii, Irlandii, Szwecji i Rumunii.
Brytyjczycy, którzy kupią samochód elektryczny lub hybrydę plug-in o emisji nieprzekraczającej 75 g CO2/km otrzymają od swojego rządu premię w wysokości 5 tys. funtów lub zniżkę odpowiadającą 25% wartości pojazdu. Dodatkowo kierowcy EV (electric vehicles) na Wyspach są zwolnieni z rocznego podatku drogowego oraz z podatku od samochodów służbowych w ciągu 5 lat od daty rejestracji.
We Francji zakup auta emitującego do 60 g CO2 na kilometr wiąże się z premią dla nabywcy w wysokości 5 tys. euro, a w przypadku, gdy emisja wynosi poniżej 110 g/km, premia to 2 tys. euro – czytamy w Moto.pl.
Rząd Belgii zachęca do przesiadania się na ekologiczne auta, dając ich właścicielom ulgę w wysokości 15% ceny zakupu w przypadku emisji niższej niż 105 g/km oraz 3% w przypadku emisji na poziomie 105-115 g/km. Na dodatkowe korzyści w postaci odliczeń od podatku dochodowego mogą liczyć przedsiębiorcy. Ponadto, dla osób kupujących całkowicie elektryczne samochody przewidziane jest obniżenie podatku dochodowego na poziomie 30% ceny zakupu EV.
W Portugalii nabywcy samochodów elektrycznych otrzymają premię w wysokości 5 tys. euro, a gdy zakupowi EV będzie towarzyszyć zezłomowanie starego auta, premia powiększy się o dodatkowe 1,5 tys. euro.
W sąsiedniej Hiszpanii podobnym systemem ulg objęte są nie tylko auta elektryczne i hybrydowe, ale także napędzane wodorem, LPG i CNG.
Preferencje dla ekologicznych samochodów wprowadzają także nasi sąsiedzi. Niemcy zwalniają użytkowników EV od podatku drogowego na okres 5 lat od daty pierwszej rejestracji, a Czesi oferują podobną ulgę dla właścicieli aut z napedem alternatywnym, jednak tylko w przypadku aut firmowych.
W wyżej wymienionym gronie – oprócz Czech – brakuje nowych, wschodnioeuropejskich członków UE, niemniej jednak pierwsze kroki w celu promocji ekologicznych aut poczyniła już Rumunia, która zwolniła właścicieli EV's i hybryd z opłaty za zanieczyszczenia uiszczanej przy rejestracji auta.
Jak czytamy na Moto.pl, w naszym kraju propagatorem podobnych zmian jest Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, który przekonuje do zastąpienia akcyzy podatkiem, którego wysokość będzie uzależniona od poziomu emisji spalin danego auta.
źródło: Gram w Zielone, fot. www.sxc.hu
www.gramwzielone.pl
Poprzez system dopłat do zakupu samochodów elektrycznych i hybrydowych ekologiczną motoryzację wspierają m.in. władze Belgii, Wielkiej Brytanii, Austrii, Francji, Portugalii, Hiszpanii, Czech, Niemiec, Włoch, Holandii, Danii, Irlandii, Szwecji i Rumunii.
Brytyjczycy, którzy kupią samochód elektryczny lub hybrydę plug-in o emisji nieprzekraczającej 75 g CO2/km otrzymają od swojego rządu premię w wysokości 5 tys. funtów lub zniżkę odpowiadającą 25% wartości pojazdu. Dodatkowo kierowcy EV (electric vehicles) na Wyspach są zwolnieni z rocznego podatku drogowego oraz z podatku od samochodów służbowych w ciągu 5 lat od daty rejestracji.
We Francji zakup auta emitującego do 60 g CO2 na kilometr wiąże się z premią dla nabywcy w wysokości 5 tys. euro, a w przypadku, gdy emisja wynosi poniżej 110 g/km, premia to 2 tys. euro – czytamy w Moto.pl.
Rząd Belgii zachęca do przesiadania się na ekologiczne auta, dając ich właścicielom ulgę w wysokości 15% ceny zakupu w przypadku emisji niższej niż 105 g/km oraz 3% w przypadku emisji na poziomie 105-115 g/km. Na dodatkowe korzyści w postaci odliczeń od podatku dochodowego mogą liczyć przedsiębiorcy. Ponadto, dla osób kupujących całkowicie elektryczne samochody przewidziane jest obniżenie podatku dochodowego na poziomie 30% ceny zakupu EV.
W Portugalii nabywcy samochodów elektrycznych otrzymają premię w wysokości 5 tys. euro, a gdy zakupowi EV będzie towarzyszyć zezłomowanie starego auta, premia powiększy się o dodatkowe 1,5 tys. euro.
W sąsiedniej Hiszpanii podobnym systemem ulg objęte są nie tylko auta elektryczne i hybrydowe, ale także napędzane wodorem, LPG i CNG.
Preferencje dla ekologicznych samochodów wprowadzają także nasi sąsiedzi. Niemcy zwalniają użytkowników EV od podatku drogowego na okres 5 lat od daty pierwszej rejestracji, a Czesi oferują podobną ulgę dla właścicieli aut z napedem alternatywnym, jednak tylko w przypadku aut firmowych.
W wyżej wymienionym gronie – oprócz Czech – brakuje nowych, wschodnioeuropejskich członków UE, niemniej jednak pierwsze kroki w celu promocji ekologicznych aut poczyniła już Rumunia, która zwolniła właścicieli EV's i hybryd z opłaty za zanieczyszczenia uiszczanej przy rejestracji auta.
Jak czytamy na Moto.pl, w naszym kraju propagatorem podobnych zmian jest Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, który przekonuje do zastąpienia akcyzy podatkiem, którego wysokość będzie uzależniona od poziomu emisji spalin danego auta.
źródło: Gram w Zielone, fot. www.sxc.hu
www.gramwzielone.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności