- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Produkcja wodoru z paliw kopalnych tworzy emisję CO2 jak 1 milion samochodów benzynowych (22005)
2021-08-24Drukuj
Wybór wodoru wytwarzanego przy użyciu paliw kopalnych zamiast odnawialnej energii elektrycznej może spowodować do 8 mln ton emisji dwutlenku węgla rocznie do 2050 r., zgodnie z analizą danych brytyjskiego rządu.
Dane pokazują, że wykorzystanie wodoru z paliw kopalnych lub "niebieskiego wodoru" stworzyłoby taką samą emisję dwutlenku węgla każdego roku, jaką wytworzyłoby ponad milion samochodów benzynowych, w porównaniu z wykorzystaniem bezemisyjnego "zielonego wodoru".
Ministrowie planują wykorzystać zarówno niebieski, jak i zielony wodór do zastąpienia gazu kopalnego w fabrykach, rafineriach i ciepłownictwie, ale nowe dane pokazują, że nadmierne poleganie na niebieskim wodorze nadal prowadziłoby do milionów ton emisji dwutlenku węgla do atmosfery każdego roku.
Niebieski wodór jest wydobywany z gazu kopalnego w procesie, który wymaga technologii wychwytywania dwutlenku węgla w celu uwięzienia emisji - ale ta metoda nadal nie wychwytuje od 5% do 15% CO2. Emisje dwutlenku węgla są również uwalniane, gdy gaz kopalny jest wydobywany z pól naftowych i gazowych.
Wykorzystanie niebieskiego wodoru wyłącznie do zastąpienia gazu kopalnego spowodowałoby od 6 do 8 mln ton emisji dwutlenku węgla rocznie od końca 2020 r. lub co odpowiada średnio 1,5 mln więcej samochodów napędzanych paliwami kopalnymi każdego roku do 2050 r.
Gdyby rząd wykorzystał bezemisyjny zielony wodór do zaspokojenia jednej trzeciej prognozowanego zapotrzebowania na wodór w Wielkiej Brytanii, niebieski wodór wytworzyłby takie same emisje, jak około 1 mln samochodów jeżdżących po drogach Wielkiej Brytanii każdego roku.
Analiza, przeprowadzona na zlecenie Guardiana przez Friends of the Earth Scotland, została oparta na danych rządowych opublikowanych w zeszłym tygodniu w długo oczekiwanym raporcie na temat przyszłości brytyjskiej gospodarki wodorowej.
Strategia określa "dwutorowe" podejście do wspierania produkcji wodoru, ale nie sugeruje równowagi między niebieskim i zielonym wodorem. Wzbudziło to obawy wśród grup klimatycznych, że nadmierne poleganie na niebieskim wodorze może zamknąć Wielką Brytanię w dziesięcioleciach produkcji gazu na Morzu Północnym, importu paliw kopalnych i milionów ton emisji dwutlenku węgla.
Richard Dixon, dyrektor Friends of the Earth Scotland, powiedział, że wsparcie rządu dla głównych firm naftowych stojących za planami projektów niebieskiego wodoru, w tym BP i norweskiego państwowego giganta naftowego Equinor, pozwoli im "przedłużyć produkcję paliw kopalnych w nieskończoność".
Rzecznik Departamentu Biznesu, Energii i Strategii Przemysłowej, który dokonał przeglądu analizy, powiedział, że inwestowanie zarówno w zielony, jak i niebieski wodór "pozwoli nam uruchomić całą branżę od zera, która tworzy dziesiątki tysięcy miejsc pracy i odblokowuje prywatne inwestycje o wartości miliardów funtów".
Podobne artykuły
- Tłok na urlopie
Z tegorocznych wakacyjnych wiadomości możemy się dowiedzieć, że tłok nad morzem, tłok nad jeziorami i tłok w górach. Szczególnie oblegany jest np. szlak do Morskiego Oka w Tatrach czy Wielkie Jeziora Mazurskie. Już niedługo obydwa te miejsca mogą być jeszcze bardziej zatłoczone.
Więcej
- Systemy transportowe chroniące klimat i zdrowie
Pojawiło się trzecie z serii opracowań HCN przedstawiających związek pomiędzy działaniami na rzecz klimatu a zdrowiem. Niniejszy dokument przedstawia politykę, która może pomóc w walce z kryzysem klimatycznym, a jednocześnie przyczynić się do poprawy zdrowia ludzkiego, umożliwiając rządom krajowym jednoczesne podjęcie dwóch ważnych wyzwań. Wysiłki zmierzające do ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5°C muszą iść w parze z osiągnięciem podstawowych korzyści zdrowotnych.
Więcej
- Prezydencie, zawetuj Lex Izera!
Koalicja Klimatyczna wzywa prezydenta Andrzeja Dudę do zawetowania Lex Izera. W ocenie organizacji pozarządowych, przegłosowana przez Sejm ustawa musi trafić do kosza, gdyż całkowicie lekceważy kryzys klimatyczny i otwiera furtkę do wycinki lasów.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności