- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
Urzędnicy będą promować ekologiczny transport (20879)
2019-07-16Drukuj
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, skupiająca 41 gmin regionu, podpisała umowę na dostawę wartych ponad 2,2 mln zł 230 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, które zostaną przekazane urzędom miast i gmin Metropolii w ramach promującego ekologiczny transport projektu „Rowerem lub na kole”.
- Rower elektryczny dla urzędników i służb mundurowych to jedno z naszych działań, których celem jest zmiana nawyków mobilności mieszkańców - wyjaśniła w poniedziałek Karolina Wadowska, odpowiedzialna w zarządzie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii m.in. za politykę rowerową.
- Chcemy promować zrównoważoną mobilność miejską i pokazywać, że rower to świetny środek transportu do odbywania również podróży służbowych. Zmiany zaczynamy od siebie - podkreśliła.
Przetarg na dostawę rowerów elektrycznych dla GZM wygrała firma GEOBIKE MFC ze Szczecina. W myśl podpisanej w poniedziałek umowy dostawy zostały podzielone na dwa etapy. Pierwszych ponad 40 rowerów przyjedzie do Metropolii w ciągu 30 dni - po jednym dla każdej z gmin członkowskich GZM. Będą korzystali z nich urzędnicy oraz policjanci i strażnicy miejscy. Kilka pojazdów pozostanie do dyspozycji pracowników urzędu metropolitalnego.
Kolejne - prawie 190 rowerów - będzie dostarczone w czwartym kwartale tego roku. Najwięcej - 11 rowerów - trafi do Katowic, zaś po 10 do Sosnowca, Zabrza, Bytomia oraz Gliwic.
Wspomaganie elektryczne pozwoli urzędnikom lub funkcjonariuszom służb przejechać na jednym ładowaniu do 60 km. Rowery będą też wyposażone m.in. w bagażnik z sakwami oraz zapięcie w formie blokady.
Pomysłodawcy projektu przekonują, że pod pojęciem "zrównoważonej mobilności miejskiej" kryje się także wybór najbardziej efektywnego środka transportu, dopasowanego do dystansu, który planujemy pokonać.
- Rower, zwłaszcza ten ze wspomaganiem elektrycznym, okazuje się bezkonkurencyjny, gdy mówimy o odległościach do 5 km. Dlatego też zmianę nawyków chcemy zacząć od siebie. Naszym celem jest jednak uruchomienie największej w Europie wypożyczalni elektrycznych rowerów miejskich. Do 2022 r. na pilotaż Elektrycznego Roweru Metropolitalnego przeznaczymy ok. 20 mln zł - zapowiedziała Karolina Wadowska.
Rowery elektryczne w ramach programu "Rowerem lub na kole" będą do dyspozycji urzędników i służb mundurowych przez cały czas. Dodatkowo przez najbliższe trzy lata za ich serwisowanie będzie odpowiedzialna firma, która wygrała przetarg.
Program "Rowerem lub na kole" to nie jedyne działanie Metropolii w zakresie polityki rowerowej. W GZM opracowano także "Standardy i wytyczne kształtowania infrastruktury rowerowej". Celem tego dokumentu jest ujednolicenie standardów, jakie powinny spełniać drogi rowerowe w Metropolii. Chodzi tu m.in. o szerokość jezdni czy rodzaj stosowanej nawierzchni. W czerwcu br. dokument ten został wpisany w wojewódzki plan rozwoju infrastruktury rowerowej i oficjalnie przyjęty przez Zarząd Województwa Śląskiego.
W minionym roku opracowane zostało również "Studium tras rowerowych", w którym zaprezentowano "rowerowy układ krwionośny" Metropolii, czyli propozycję przebiegu ponad 1,5 tys. km dróg rowerowych.
Źródło: PAP
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności