- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Aktualności
10 mld zł na komunikację publiczną ze środków UE (21490)
2020-09-24Drukuj
Z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko na komunikację publiczną przeznaczono 9,7 mld zł - poinformowało we wtorek Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Dofinansowanie przeznaczono m.in. na zakup nowoczesnego taboru, modernizację i rozbudowę sieci transportu zbiorowego.
- Transport publiczny jest trzecim pod względem wielkości sektorem, po drogowym i kolejowym, o największym dofinansowaniu z Programu Infrastruktura i Środowisko. Na ten cel przeznaczyliśmy prawie 10 mld zł - wyjaśnia minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak. Dodaje, że nowoczesna, ekologiczna i przyjazna komunikacja miejska, dzięki wparciu z funduszy unijnych, powoli staje się standardem w polskich miastach.
Ze środków unijnych - jak napisano - dofinansowane są zarówno projekty z zakresu odnowienia floty, zakupu taboru, jak i modernizacji oraz rozbudowy sieci transportu zbiorowego.
- Inwestując fundusze unijne chcemy, by tworzona infrastruktura czy kupowany tabor skłaniał mieszkańców do pozostawienia samochodu i wyboru transportu publicznego. Pasażerowie chętniej przesiądą się do komunikacji miejskiej w sytuacji gdy jest on niezawodny i przewidywalny - podkreśla minister.
Wskazano, że dzięki dofinansowaniu z programu IiŚ do takich miast jak Poznań, Wrocław, Kraków, Gdańsk, Bydgoszcz i Gorzów Wielkopolski trafiło 168 nowoczesnych pojazdów tramwajowych dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, natomiast w Gdyni pasażerowie mogą korzystać z 30 nowych trolejbusów. Podkreślono, że w miastach zwiększa się liczba autobusów elektrycznych. Do tej pory - jak wskazano - zakupiono 363 autobusy, w tym 64 elektryczne, które trafiły do Warszawy, Zielonej Góry i Tych.
Podkreślono, że od września 2019 roku pasażerowie stołecznej komunikacji mogą korzystać z trzech nowych stacji II linii metra na odcinku wschodnim (Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy oraz Trocka), natomiast w kwietniu tego roku udostępnione zostały kolejne trzy stacje II linii metra na odcinku zachodnim (Płocka, Młynów i Księcia Janusza), o łącznej długości 6 km. "Rozbudowa II linii warszawskiego metra jest kontynuowana i do końca 2022 roku powiększy się o kolejne 5 stacji. Budowa warszawskiej kolei podziemnej powstaje przy wsparciu Programu Infrastruktura i Środowisko" - czytamy w komunikacie.
Napisano, że MFiPR od 2019 roku prowadzi pilotaż, którego celem jest wsparcie chętnych miast w przygotowaniu Planów Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (ang. Sustainable Urban Mobility Plans - SUMP). Bierze w nim udział ponad 30 miast różnej wielkości.
Źródło: PAP
Podobne artykuły
- Czas na zmiany w podróżach dzieci do szkoły
We wtorek, 22 września przypada Światowy Dzień bez Samochodu ( World Car Free Day ), który kończy Tydzień Zrównoważonego Transportu. Z tej okazji Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki wraz z partnerami prezentuje pilotażowe badania, z których wynika, że dowożenie dzieci do szkoły samochodem może mieć istotny wpływ na zanieczyszczenie powietrza w jej pobliżu, a w trakcie podróży, w kabinie pojazdu, nie zawsze jesteśmy chronieni przed wdychaniem szkodliwych dla naszego zdrowia substancji.
Więcej
- Ekologia? Tak, ale tylko Na Pokaz
W obliczu dużej popularności mody na ekologię, nie wszyscy traktują ją poważnie i nie wszyscy mają wobec niej szczere zamiary. 13% Polaków wykorzystuje ją jedynie w celu stworzenia lepszego obrazu siebie w oczach innych - wynika z drugiej edycji badania EKOBAROMETR Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research.
Więcej
- Polskie miasta stają się coraz bardziej smart
Rosną inwestycje w zieloną energię. Na świecie powstały już np. statek z solarnymi żaglami, fotowoltaiczna autostrada, a nawet owadobójcza lampa z panelem fotowoltaicznym. Także miasta stawiają na energię słoneczną. W Los Angeles już ponad połowa infrastruktury miejskiej jest zasilana słońcem, począwszy od parkomatów po oświetlenie drogowe. Podobnie może być także w Polsce. Polska firma oferuje inteligentne solarne ławki generujące energię, którą można wykorzystać do zasilania smartfonów czy tabletów. Rocznie jedna ławka może doładować nawet 15 tys. telefonów.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności