- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
Debata on-line „E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?” (20640)
2018-11-16Drukuj
Zapraszamy do udziału w debacie eksperckiej na temat szans rozwoju e-mobilności w Polsce w dniu 20 listopada o godzinie 10.30, która będzie transmitowana on line na profilu FB chronmyklimat i Instytutu na rzecz Ekorozwoju.
Tematyka debaty skoncentruje się na rozwoju e-mobilności w Polsce i na świecie. Udział w niej wezmą: dr Wojciech Szymalski prezes Instytutu na rzecz Ekorozwoju, dr inż. Piotr Piórkowski wykładowca Politechniki Warszawskiej; Agata Rzędowska Biznes Alert, Maciej Mazur, dyrektor zarądzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych. Debatę poprowadzi Bartek Derski redaktor naczelny portalu www.wysokienapiecie.pl. Transmisja spotkania odbędzie w czasie rzeczywistym na kanałach You Tube oraz FB Instytutu na rzecz Ekorozwoju oraz portalu chronmyklimat.pl. Debata przygotowana jest przez Fundację Instytut na rzecz Ekorozwoju we współpracy z Ambasadą Brytyjską w Warszawie oraz projektu Make Europe Sustainable for All.
W czasie debaty zostaną poruszone następujące zagadnienia:
1. Hasło e-mobility kryje w sobie całą gamę zmian w sposobie zasilania pojazdów, którymi się poruszamy.
E-mobility, to nie tylko samochody elektryczne i hybrydowe. W całą współczesną zabawę w e-mobility powinniśmy wpasować także prezentację Segwaya w 2002 roku. Dziś pojazdów podobnych do tamtego, a korzystających z napędu elektrycznego mamy znacznie więcej: od hulajnóg, przez rowery, po drony. Co prawda one będą korzystać z sieci energetycznej prawdopodobnie w sposób konwencjonalny, głównie czerpiąc z niej energię, ale większe pojazdy, będą korzystały w większym stopniu także z takich usług jak magazynowanie prądu czy oddawanie prądu do sieci. Wraz z tymi usługami możemy także z większą swobodą korzystać z urządzeń elektrycznych w pojazdach, np. z ładowania telefonów komórkowych czy komputerów na pokładzie pojazdów komunikacji miejskiej, co dotychczas było nie do pomyślenia.
2. E-mobility może zwiększyć zagrożenia dla klimatu stwarzane przez transport.
Jeśli obliczymy zgodnie z założeniami „Planu Rozwoju Elektromobilności…”, ile emisji dwutlenku węgla zostałoby zaoszczędzone, gdyby cała praca przewozowa samochodów osobowych w Polsce w roku 2014 została wykonana samochodami elektrycznymi, to okaże się, że byłoby to ok. 36% (ok. 16,5 mln ton CO2). Nawet jeśli emisje gazów cieplarnianych w wyniku promocji elektrycznych pojazdów miałyby zmaleć, to istnieje zagrożenie, że wszystkie te oszczędności mogą zostać zniweczone przez przyszły wzrost ilości przejechanych kilometrów przez polskie samochody osobowe. Pomiędzy latami 2005-2014 ilość pasażerokilometrów dla samochodów osobowych wzrosła o 43%. W ślad za tym pomiędzy latami 2013-2014 wzrost emisji z transportu wyniósł 2,7%, a więc w przeciągu 10 następnych lat może wynieść 27%. Potrzebujemy więcej prądu ze źródeł odnawialnych, aby faktycznie ograniczyć wpływ transportu na klimat.
3. Samochody elektryczne nie wyeliminują wszystkich problemów związanych z motoryzacją w miastach, ale mogą niektóre z tych problemów spotęgować.
Elektromobilność może rozwiązać jedynie problemy z wykorzystaniem paliw płynnych w transporcie (import paliw do Polski, zanieczyszczenie powietrza, emisje gazów cieplarnianych), natomiast nie rozwiązuje problemów przestrzennych związanych z wykorzystaniem pojazdów w miastach. Wprowadzenie preferencji dla parkowania samochodów elektrycznych, ich poruszania się po buspasach, czy strefach zamkniętych dla ruchu pojazdów samochodowych, nie przyczyniają się do rozwiązania problemów takich jak korki, czy wszechobecność samochodów na chodnikach. W polityce należy wyraźnie odróżniać promowanie elektromobilności od promowania samochodu, jako zwykłego środka transportu.
Debata jest częścią projektu "Make Europe Sustainable for All"
Podziel się swoją opinią
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności