- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Dlaczego węgiel tanieje?
Wdrażanie przepisów unijnego systemu handlu emisjami w lotnictwie (10061)
2010-07-19Drukuj
9 lipca Komisja Europejska zaakceptowała przepisy pozwalające na zastosowanie urządzeń do określania przybliżonego poziomu zużycia paliwa przez małe samoloty. Przepisy te są częścią uzgodnień w sprawie unijnego systemu handlu emisjami.
System pomiarów został opracowany przez europejską organizację do spraw bezpieczeństwa nawigacji (Eurocontrol), pozwala on pilotom, którzy wykonują niewielką liczbę lotów, a przez to mają niewielką liczbę emisji, używać uproszczonych procedur.
Unijna komisarz ds. działań na rzecz klimatu, Connie Hedegaard, powiedziała: „Rozwój i zatwierdzenie tego urządzenia to dobry przykład na to, że unijna współpraca i oszczędne podejście mogą mieć korzystny wpływ zarówno na firmy, jak i klimat. Bardzo się cieszę, że Eurocontrol i Komisja urzeczywistniły tę współpracę”.
Urządzenie jest dostępne dla tzw. „małych emiterów”, którymi są m.in. właściciele samolotów wykonujących ograniczoną liczbę rocznych lotów, a co za tym idzie – mających małą ilość emisji CO2. Urządzenie może być wykorzystywane przez operatorów innych samolotów do ustalania poziomu zużycia paliwa w trakcie poszczególnych lotów. Do tej pory takich danych nie można było uzyskać.
Zaprojektowane przez Eurocontrol urządzenie wykorzystuje dostępne dla większości samolotów statystyczne współczynniki zużycia paliwa oraz szerokie spektrum czynników emisyjnych. Spełnia ponadto wymagania stawiane urządzeniom monitorująco-nadawczym w ramach systemu handlu emisjami. Wyliczenia powstają na podstawie pojedynczych lotów, dokładnie ustalonej trasy oraz statystycznych wskaźników zużycia paliwa.
Używanie urządzeń przez małych emiterów zmniejszy administracyjne wymagania związane z uzgodnieniami systemu handlu emisjami, ponieważ umożliwi modelowanie całościowego zużycia paliwa, w miejsce pojedynczych pomiarów podczas lotów.
Więcej informacji na stronie:
www.eurocontrol.int/environment/public/standard_page/small_emitters.html
źródło: © Unia Europejska, 1995-2010, fot. www.sxc.hu
www.europa.eu
Unijna komisarz ds. działań na rzecz klimatu, Connie Hedegaard, powiedziała: „Rozwój i zatwierdzenie tego urządzenia to dobry przykład na to, że unijna współpraca i oszczędne podejście mogą mieć korzystny wpływ zarówno na firmy, jak i klimat. Bardzo się cieszę, że Eurocontrol i Komisja urzeczywistniły tę współpracę”.
Urządzenie jest dostępne dla tzw. „małych emiterów”, którymi są m.in. właściciele samolotów wykonujących ograniczoną liczbę rocznych lotów, a co za tym idzie – mających małą ilość emisji CO2. Urządzenie może być wykorzystywane przez operatorów innych samolotów do ustalania poziomu zużycia paliwa w trakcie poszczególnych lotów. Do tej pory takich danych nie można było uzyskać.
Zaprojektowane przez Eurocontrol urządzenie wykorzystuje dostępne dla większości samolotów statystyczne współczynniki zużycia paliwa oraz szerokie spektrum czynników emisyjnych. Spełnia ponadto wymagania stawiane urządzeniom monitorująco-nadawczym w ramach systemu handlu emisjami. Wyliczenia powstają na podstawie pojedynczych lotów, dokładnie ustalonej trasy oraz statystycznych wskaźników zużycia paliwa.
Używanie urządzeń przez małych emiterów zmniejszy administracyjne wymagania związane z uzgodnieniami systemu handlu emisjami, ponieważ umożliwi modelowanie całościowego zużycia paliwa, w miejsce pojedynczych pomiarów podczas lotów.
Więcej informacji na stronie:
www.eurocontrol.int/environment/public/standard_page/small_emitters.html
źródło: © Unia Europejska, 1995-2010, fot. www.sxc.hu
www.europa.eu
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności