- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Dlaczego węgiel tanieje?
Triumfalny powrót korków (21355)
2020-06-05Drukuj
Minęło 12 tygodni od kiedy rząd ogłosił całkowity lockdown Polski w związku z pandemią koronawirusa. Choć wiele spraw powróciło do normalności, to wciąż nie powrócono do możliwości podróżowania komunikacją miejską bez ograniczeń, ale w największych miastach korki już wróciły.
Emisje gazów cieplarnianych z transportu stanowią ok. 20% wszystkich emisji na świecie. W poszczególnych miastach Polski udział tych emisji jest prawdopodobnie nieco mniejszy, np. w Warszawie wynoszą 16% wszystkich emisji. Niemniej jednak w tych 16-20% większość to emisje z prywatnych samochodów. Właśnie teraz te emisje wracają do normalnego poziomu sprzed pandemii.
Zestawiliśmy dla Was wskaźniki zakorkowania miasta Warszawy z 1, 6 i 12 tygodnia ograniczeń w życiu społecznym w Polsce z serwisu tomtom. Zestawione wyniki dotyczą poniedziałków. Gołym okiem widać, że poziom zakorkowania Warszawy właściwie powrócił już do poziomu z początku roku. Jedyna różnica jaka rzuca się w oczy, to mniejsze korki rano, co należy wiązać z ciągłym zamknięciem szkół podstawowych i średnich. Natomiast wzrósł poziom ruchu drogowego w środku dnia.
Poziom zakorkowania w poniedziałek w tym tygodniu był już taki sam jak przed pandemią nie tylko w Warszawie, ale również w Krakowie, Łodzi, a nieznacznie mniejszy np. w Poznaniu. Zestawiliśmy wyniki dla tych miast na drugim rysunku.
W Polskich miastach nie zdecydowano się na takie kroki jak w Paryżu, Wiedniu czy nawet w San Francisco, gdzie oddano znaczną część zamkniętych na czas pandemii ulic rowerzystom i pieszym. Tym samym w Polsce pozostawiono dużo przestrzeni do powrotu korków na ulice w takim wymiarze, jak to obecnie obserwujemy. Jeśli w szybkim tempie nie zniesione zostaną ograniczenia w podróżowaniu komunikacją miejską bardzo możliwe, że korki na ulicach polskich miast będą większe, niż przed pandemią. A tym samym większe będą emisje zanieczyszczeń i gazów cieplarnianych do powietrza.
Informacja własna
Podobne artykuły
- Co grozi komunikacji miejskiej – koronawirus czy politycy?
Epidemia koronawirusa silnie uderzyła w usługi komunikacji zbiorowej w Europie i nie tylko. Najbardziej oberwały linie lotnicze, ale i komunikacja zbiorowa w miastach też ma pod górkę. Niestety za nieostrożną propagandę wzięli się także politycy. Już ratują linie lotnicze, a komunikację miejską…
Więcej
- Koronawirus - test na minimum mobilności
Środowiska ekologiczne wiele razy podnosiły, że aby obniżyć emisje gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń z transportu, trzeba ograniczyć ruch drogowy. Ograniczenia związane z koronawirusem w tygodniu od 16 do 20 marca 2020 pokazały o ile w miarę bezpiecznie dla jakości życia można ograniczyć ruch drogowy w miastach. Jak to wyglądało w Warszawie i innych miastach Polski?
Więcej
- Komunikacja publiczna lekiem na korki?
Tydzień temu Polski Alarm Smogowy przedstawił raport na temat zachowań komunikacyjnych mieszkańców największych polskich miast.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności