- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Dlaczego węgiel tanieje?
Polacy chcą elektromobilności, ale... (21771)
Zielona Ostoja Renault2021-03-30
Drukuj
Ponad połowa Polaków wskazuje „Dzień bez samochodu” jako najbliższą im akcję ekologiczną. Aż 55% procent badanych wzięło w niej udział na przełomie ostatnich kilku lat. To dowód na to, że coraz bardziej zdajemy sobie sprawę ze szkodliwości silników spalinowych, co nie powinno dziwić w kraju, którego jednym z największych wyzwań środowiskowych jest walka ze smogiem. Czy świadomość wpływa jednak na postawy zakupowe Polaków
w kontekście wyboru auta? Okazuje się, że niekoniecznie.
Przyszłość motoryzacji
Osiągnięcie w 2050 roku neutralności węglowej, jeśli chodzi transport, możliwe będzie m.in. dzięki zwiększającej się z roku na rok liczbie samochodów elektrycznych. Bezemisyjna jazda – brak emisji CO2 oraz szkodliwych dla zdrowia tlenków azotu i węgla czy ograniczenie hałasu to cechy, które charakteryzują samochody elektryczne, nie bez powodu nazywane przyszłością motoryzacji. Dzięki temu są o wiele bardziej przyjazne środowisku.
Wiedza Polaków na temat samochodów elektrycznych i hybrydowych cały czas pozostawia jednak wiele do życzenia – prawie połowa z nas (49%) nie wie o nich zbyt wiele, a tylko 2% czuje się w tym temacie ekspertem. Nieco większą wiedzę wykazują tutaj mężczyźni. Ponad połowa z nich słyszała lub czytała coś o elektromobilności.
Finansowa bariera
Deklaracje odnośnie do wyboru przyszłego auta (w oderwaniu od możliwości finansowych) wskazują, że chcielibyśmy jeździć samochodami o napędzie hybrydowym lub elektrycznym. 21% badanych osób zapytanych o możliwość wyboru nowego samochodu wskazało ten z napędem elektrycznym, a 41% wskazało na model hybrydowy.
Są jednak warunki, które musiałyby być spełnione, a jednym z najważniejszych jest wsparcie zakupu ekologicznego auta ze strony państwa. Aż 69% badanych zdecydowałoby się
na model elektryczny w przypadku otrzymania odpowiedniej dotacji. 43% respondentów dałoby się do tego przekonać dzięki ulgom podatkowym. Wskazuje to jasno na największą barierę, z jaką spotyka się zakup modeli niskoemisyjnych, a są nią kwestie finansowe.
W kontekście kształtowania odpowiednich postaw zakupowych jest jeszcze wiele do zrobienia, a duża część odpowiedzialności spoczywa na państwie. Wsparcie finansowe do zakupu samochodu elektrycznego to tylko kropla w morzu potrzeb. Do tego dochodzą również kwestie odpowiedniej infrastruktury oraz edukowania. Badanie pokazuje jednak, że Polacy są gotowi na zmiany w kierunku zielonego transportu.
„Ekologiczne postawy Polaków 2020”
Badanie „Ekologiczne postawy Polaków 2020” zostało przeprowadzone w grudniu 2020 przez Instytut GfK na zlecenie Renault Polska w ramach projektu edukacyjnego Zielona Ostoja Renault. W ramach akcji na terenie Otwocka powstanie pawilon edukacyjny dostępny dla lokalnej społeczności i nie tylko.
Źródło: zielonaostoja.renault.pl
Podobne artykuły
- Zrównoważone podróżowanie – czy to możliwe?
Euromonitor International opublikował raport dotyczący zrównoważonego podróżowania– znajdziemy w nim ranking państw spełniających wymagania zrównoważenia sektora turystyki. Polska zajęła w nim 21 miejsce z 99.
Więcej
- Strefy z ograniczonym wjazdem do miast sposobem na czystsze powietrze
CE Delft przygotowało nowy raport dotyczący wpływu polityk transportowych na poziomie miast na redukcję zanieczyszczenia powietrza. Po lupą znalazły się m.in. strefy czystego transportu, opłaty za wjazd do miast czy strefy płatnego parkowania.
Więcej
- Rok po pandemii – jak zmieniają się nasze miasta?
Po nastaniu pandemii COVID-19 miasta na całym świecie szybko zaczęły wprowadzać rozwiązania służące przeciwdziałaniu negatywnym trendom związanym z odwrotem ludności od komunikacji miejskiej i coraz częstszym wybieraniem samochodów jako środka transportu. Najczęściej lokalne władze zwracały się ku działaniom zapewniającym więcej przestrzeni pieszym i rowerzystom. Nowy Jork, Chicago, Toronto i wiele innych miast zamykało ulice dla samochodów i otwierało je dla czystszych i znacznie zdrowszych form mobilności. Przykładów w europejskich miastach, w tym w Polsce, jest znacznie więcej.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności