- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Dlaczego węgiel tanieje?
Nowy mechanizm rozliczania ładowania samochodów elektrycznych (12638)
2011-05-12Drukuj
Brytyjscy naukowcy wynaleźli nowy mechanizm ładowania i rozliczania ładowań samochodów elektrycznych. Chroni on przed przeciążaniem sieci przy jednoczesnym ładowaniu wielu samochodów i umożliwia sprawne wystawianie rachunków za doładowania – poinformował portal Eurekalert.
Zespół naukowców z University of Southampton po kierownictwem dr Enrico Gerdinga, pracował nad mechanizmem ładowania samochodów elektrycznych plug-in. Plug-in to samochody elektryczne ładowane z sieci miejskiej.
Szybki wzrost ich liczby powoduje iż eksperci ds. sieci elektrycznej ostrzegają, że jednoczesne ładowania wielu aut tego typu o jednej porze w jednej sieci, np. nocne doładowania samochodów w sieci miejskiej, może spowodować lokalne przeciążenia aż do awarii podstacji i pozbawienia prądu mieszkańców. Dodatkowo ładowanie wielu samochodów elektrycznych na raz może powodować problemy przy rozliczaniu ich właścicieli tj. dokładnym określeniu pobranych jednostek mocy.
Przedstawione przez brytyjskich naukowców na majowej 10th Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems rozwiązanie tego problemu bazuje na protokole obsługującym aukcje internetowe. Tworzy ono "okienka" czasowe w sieci energetycznej, w których można ładować poszczególne samochody.
System ładowania autorstwa jednego z członków zespołu naukowego, dr Alexa Rogersa, jest oparty na aplikacji internetowej którą musi wypełnić właściciel samochodu, poprzez notebook, netbook czy nawet smartfon. Konieczne jest określenie modelu samochodu i typu ogniw oraz przewidywanego zużycia w najbliższym czasie np. długotrwałego wyjazdu biznesowego czy całodziennej jazdy po mieście. Końcówka systemu podłączona jest do komputera samochodu i aby wyeliminować oszukiwanie, dokonuje ona sprawdzenia stanu ogniw.
System dokonuje swoistego "rankingowania" samochodów do naładowania w zależności od stanu baterii, zapotrzebowania użytkownika i czasu zgłoszenia. Kryteria rankingowania nie są znane użytkownikowi, aby uniknąć oszukiwania oprogramowania. Samochody wyładowane i o najwyższym rankingu są ładowane najszybciej. Komunikat o terminie ładowania jest przesyłany użytkownikowi na telefon komórkowy SMS-em.
Jak powiedział portalowi Eurekalert kierujący zespołem dr Enrico Gerding, system posiada zabezpieczenia pozwalające na uniknięcie fałszywych zapotrzebowań i w ten sposób ułatwia nie tylko ładowanie, ale i rozliczanie ładowań samochodów elektrycznych.
źródło: PAP – Nauka w Polsce
naukawpolsce.pap.pl
Szybki wzrost ich liczby powoduje iż eksperci ds. sieci elektrycznej ostrzegają, że jednoczesne ładowania wielu aut tego typu o jednej porze w jednej sieci, np. nocne doładowania samochodów w sieci miejskiej, może spowodować lokalne przeciążenia aż do awarii podstacji i pozbawienia prądu mieszkańców. Dodatkowo ładowanie wielu samochodów elektrycznych na raz może powodować problemy przy rozliczaniu ich właścicieli tj. dokładnym określeniu pobranych jednostek mocy.
Przedstawione przez brytyjskich naukowców na majowej 10th Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems rozwiązanie tego problemu bazuje na protokole obsługującym aukcje internetowe. Tworzy ono "okienka" czasowe w sieci energetycznej, w których można ładować poszczególne samochody.
System ładowania autorstwa jednego z członków zespołu naukowego, dr Alexa Rogersa, jest oparty na aplikacji internetowej którą musi wypełnić właściciel samochodu, poprzez notebook, netbook czy nawet smartfon. Konieczne jest określenie modelu samochodu i typu ogniw oraz przewidywanego zużycia w najbliższym czasie np. długotrwałego wyjazdu biznesowego czy całodziennej jazdy po mieście. Końcówka systemu podłączona jest do komputera samochodu i aby wyeliminować oszukiwanie, dokonuje ona sprawdzenia stanu ogniw.
System dokonuje swoistego "rankingowania" samochodów do naładowania w zależności od stanu baterii, zapotrzebowania użytkownika i czasu zgłoszenia. Kryteria rankingowania nie są znane użytkownikowi, aby uniknąć oszukiwania oprogramowania. Samochody wyładowane i o najwyższym rankingu są ładowane najszybciej. Komunikat o terminie ładowania jest przesyłany użytkownikowi na telefon komórkowy SMS-em.
Jak powiedział portalowi Eurekalert kierujący zespołem dr Enrico Gerding, system posiada zabezpieczenia pozwalające na uniknięcie fałszywych zapotrzebowań i w ten sposób ułatwia nie tylko ładowanie, ale i rozliczanie ładowań samochodów elektrycznych.
źródło: PAP – Nauka w Polsce
naukawpolsce.pap.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności