- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Dlaczego węgiel tanieje?
Dodatkowe pasy dla rowerzystów - stolica mówi (21258)
2020-04-10Drukuj
Na stołecznych ulicach nie będzie tymczasowych pasów dla rowerzystów, ani przesuwania miejsc do parkowania z chodników na jezdnie – poinformował ratusz. O wprowadzenie takich rozwiązań na czas pandemii zaapelował do władz Warszawy ruch Miasto Jest Nasze.
Ruch Miasto Jest Nasze (MJN) zaapelował w ubiegłym tygodniu do władz stolicy o utworzenie tymczasowych pasów rowerowych i przeniesienie miejsc parkingowych z chodników na jezdnie. Pasy miałyby pozwolić na szybkie i bezpieczne poruszanie się po mieście rowerem zamiast komunikacją publiczną. Natomiast przeniesienie miejsc parkingowych na jezdnie umożliwiłoby - zdaniem MJN - utrzymanie 2 m dystansu między pieszymi.
Władze stolicy na oba postulaty odpowiedziało negatywnie. "W Warszawie od początku epidemii obserwujemy dużo mniejszy ruch na ulicach - kierowców, pieszych, ale też rowerzystów. W związku z czym nie ma pilnej potrzeby, by w ten sposób postępować. Istniejąca infrastruktura jest wystarczająca" - napisała rzecznik ratusza Karolina Gałecka. Przyznała, że w Berlinie wprowadzono dodatkowe pasy, ale po to, by rozrzedzić ruch rowerowy.
Gałecka wyjaśniła, że zwiększenie przestrzeni na chodnikach poprzez przeniesienie miejsc parkingowych na jezdnie "to problem związany z przepisami, które dziś pozwalają kierowcom parkować na chodnikach, z zachowaniem stosownej przestrzeni dla pieszych". "W uproszczeniu to minimum 1,5 metra szerokości chodnika i w odległości minimum 10 metrów od przejścia dla pieszych" - napisała.
Wskazała, że "tam, gdzie jednostki miejskie przeprowadzają remonty i przebudowy, starają się tak regulować parkowanie, by jak najbardziej zwiększać przestrzeń dla pieszych". "Krok po kroku samochody są, więc przesuwane w stronę jezdni. Kompleksowe zmiany dotyczące parkowania wymagają jednak zmian w Prawie o ruchu drogowym" - zapewniła.
Źródło: PAP
Podobne artykuły
- „Nie mamy pieniędzy do zapłaty, musimy jeść”
Tak krzyczy osoba przy kasie w supermarkecie we Włoszech. Ludziom we Włoszech zaczyna brakować jedzenia i pieniędzy. W sieci krąży wideo przedstawiające parę błagającą o 50€ zaliczki poza bankiem, po zamknięciu sklepu z powodu kwarantanny. [1]
Więcej
- SuperMiasta – zagłosuj na miasto Bielsko-Biała i Klub Gaja
Do końca kwietnia trwa plebiscyt Gazety Wyborczej pod hasłem „SuperMiasta". Klub Gaja jest dumny z wyboru naszej organizacji jako symbolu 30-lecia samorządu miasta Bielska-Białej w tym plebiscycie. Jesteśmy dumni z dostrzeżenia naszej pracy na rzecz ludzi, zwierząt i środowiska. Zachęcamy tych wszystkich dla których nasze programy, kampanie i akcje są bliskie do oddania głosu na miasto Bielsko-Biała i Klub Gaja.
Więcej
- Kryzys COVID-19, a gospodarka? A co dzieje się z Zielonym Ładem?
Europa stoi w obliczu bezprecedensowego kryzysu zdrowotnego i gospodarczego. Oprócz wpływu kryzysu COVID-19 na życie ludzi, działalność gospodarcza w dużej mierze została wstrzymana, odchodząć od wzorców produkcji i konsumpcji, jakie znaliśmy, aby spowolnić pandemię.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności