- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Aktualności
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
Dlaczego węgiel tanieje?
"Train of Ideas" z Hamburga przedstawia wizję miast przyszłości (12666)
2011-05-13Drukuj
W dniu 21 kwietnia z Hamburga noszącego tytuł European Green Capital 2011 w tournee po Europie wyruszył wyjątkowy pociąg pod nazwą “Train of Ideas”, aby zaprezentować wizje miast przyszłości. Interaktywna wystawa odwiedzi 17 europejskich miast. 31 maja 2011 r. pociąg dotrze do Warszawy.
Wystawa skłaniająca do refleksji i współdziałania
Najważniejszym celem “Train of Ideas” jest odpowiedź na pytanie jak europejskie miasta mogą stać się bardziej przyjazne dla środowiska. Gromadząc ponad 100 projektów wystawa prezentuje rozwiązania o tematyce: „Urbanizacja i życie”, „Mobilność”, „Energia i ochrona klimatu”, „Przyroda a zieleń miejska”, „Ochrona zasobów a biznes” oraz „Konsumpcja”. Założeniem wystawy jest wzbudzenie wśród zwiedzających chęci do współdziałania z mieszkańcami innych europejskich metropolii i dostarczenie inspiracji dla lokalnych projektów.
Na wystawie „Train of Ideas” zaprezentowane zostaną również najlepsze proekologiczne projekty realizowane przez Warszawę. Pierwszym z nich jest tworzenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem. Wdrożenie projektu przez firmę Siemens Sp. z o.o. w konsorcjum z Siemens AG spowodowało m.in. poprawę warunków ruchu transportu publicznego, zapewniło priorytet komunikacji szynowej, uporządkowało ruch komunikacji miejskiej na wybranych do pierwszego obszaru projektu ulicach Warszawy, skróciło czas przejazdu, zapewniło redukcję emisji zanieczyszczeń komunikacyjnych i poprawiło w znaczący sposób bezpieczeństwo ruchu.
Kolejny projekt, którym może się pochwalić Warszawa to modernizacja i rozbudowa Oczyszczalni Ścieków Czajka. Jest to największa inwestycja ekologiczna w Polsce. W jej ramach istniejące urządzenia i procesy technologiczne zostaną zastąpione nowoczesnymi, bardziej wydajnymi i spełniającymi współczesne standardy jakościowe gospodarowania ściekami. Dzięki modernizacji i rozbudowie, a także budowie kolektora pod dnem Wisły, oczyszczalnia zostanie dostosowana do obowiązujących przepisów w zakresie oczyszczania ścieków, zwiększona zostanie przepustowość z obecnych 240 000 m3/d do 435 300 m3/d, a obiekt będzie dodatkowo przyjmować ścieki z centralnej i północnej części lewobrzeżnej Warszawy.
31 maja wystawie towarzyszyć będzie debata „Green Capital Challenges”, która będzie poświęcona tematyce związanej z transportem i komunikacją publiczną w mieście. Zaproszeni na nią eksperci podejmą istotne tematy dotyczące kierunków rozwoju transportu w aglomeracjach miejskich na przykładzie dotychczasowych doświadczeń i projektów realizowanych w Warszawie z dużym naciskiem na problematykę związaną z ochroną środowiska i komfortem życia mieszkańców.
Projekty ochrony środowiska i klimatu z Hamburga pokazują, jak europejskie miasta mogą wziąć czynny udział w zapobieganiu zmianom klimatycznym. Jednym z najciekawszych projektów, który będzie można zobaczyć podczas wirtualnej wycieczki autobusem jest nowa część Hamburga – HafenCity. To modelowa dzielnica uwzględniająca zrównoważoną i przyjazną dla przyrody architekturę miejską. Kolejne części wystawy są poświęcone globalnemu problemowi zmniejszania się naturalnych zasobów oraz konsekwencjom zmian klimatycznych zarówno dla środowiska miejskiego, jak i wiejskiego.
„Train of Ideas" wprawi European Green Capital 2011 w ruch. Miasto Hamburg realizuje projekt we współpracy z firmami Deutsche Bahn (DB) i Siemens. Obie firmy są Oficjalnymi Partnerami Strategicznymi European Green Capital 2011, natomiast firma Panasonic została sponsorem "Train of Ideas".
Więcej informacji na temat „Train of Ideas” można znaleźć na stronie:
www.train-of-ideas.net
źródło: Twenty Four Seven PR Sp. z o.o.
Po stolicy Szwecji – Sztokholmie, to Hamburg, jako drugie miasto w Europie uzyskał tytuł European Green Capital 2011, przyznawany przez Komisję Europejską za godne naśladowania zaangażowanie w ochronę środowiska i przyrody. Jako ciągle rozwijające się miasto portowe i przemysłowe, Hamburg musiał zmierzyć się z problemami zmian klimatu i wprowadzić wiele projektów mających na celu ochronę środowiska. Jednym z przykładów proekologicznych rozwiązań jest projekt pod nazwą „Góra energii”. Wcześniej Góra była wysypiskiem toksycznych odpadów, obecnie wykorzystywana jest do pozyskiwania energii ze słońca, wiatru, biomasy i gazów produkowanych przez odpady. Hamburg stworzył „Train of Ideas”, który stanowi swoistą platformę prezentującą modele zrównoważonego rozwoju miast.
Tytuł European Green Capital 2011 przyznawany przez Unię Europejską ma stanowić źródło motywacji dla miast do rozwiązywania lokalnych problemów środowiskowych, jako że 75% gazów cieplarnianych emitowanych jest właśnie przez ogromne aglomeracje. Aby zmniejszyć emisję CO2 i zadbać o ochronę środowiska, konieczne jest przede wszystkim efektywne wykorzystywanie energii i rozsądniejsze zużywanie niezbędnych zasobów, z jednoczesnym zrównoważeniem działań obejmujących konsumpcję, transport i biznes. Uzyskanie równowagi w tym zakresie jest indywidualnym wyzwaniem dla każdego z miast.
Miasta dążąc do otrzymania tytułu European Green Capital 2011 znalazły i wprowadziły wiele ciekawych rozwiązań. Hamburg przykładowo pokazuje, że ekologia i ekonomia mogą iść w parze, stymulując postęp i innowacyjność. Celem miasta położonego nad wodą jest przekształcenie się w czołowy europejski ośrodek w sektorze pozyskiwania energii z odnawialnych źródeł. Hamburg jest ważnym centrum badań nad klimatem, a dzięki projektom ochrony klimatu osiąga ambitne cele w zmniejszeniu emisji CO2. Kolejne miasta, którym nadany będzie tytuł European Green Capital zostały już wybrane: w 2012 roku otrzyma go hiszpańskie Vitoria-Gasteiz, natomiast w 2013 roku francuskie Nantes.
Tytuł European Green Capital 2011 przyznawany przez Unię Europejską ma stanowić źródło motywacji dla miast do rozwiązywania lokalnych problemów środowiskowych, jako że 75% gazów cieplarnianych emitowanych jest właśnie przez ogromne aglomeracje. Aby zmniejszyć emisję CO2 i zadbać o ochronę środowiska, konieczne jest przede wszystkim efektywne wykorzystywanie energii i rozsądniejsze zużywanie niezbędnych zasobów, z jednoczesnym zrównoważeniem działań obejmujących konsumpcję, transport i biznes. Uzyskanie równowagi w tym zakresie jest indywidualnym wyzwaniem dla każdego z miast.
Miasta dążąc do otrzymania tytułu European Green Capital 2011 znalazły i wprowadziły wiele ciekawych rozwiązań. Hamburg przykładowo pokazuje, że ekologia i ekonomia mogą iść w parze, stymulując postęp i innowacyjność. Celem miasta położonego nad wodą jest przekształcenie się w czołowy europejski ośrodek w sektorze pozyskiwania energii z odnawialnych źródeł. Hamburg jest ważnym centrum badań nad klimatem, a dzięki projektom ochrony klimatu osiąga ambitne cele w zmniejszeniu emisji CO2. Kolejne miasta, którym nadany będzie tytuł European Green Capital zostały już wybrane: w 2012 roku otrzyma go hiszpańskie Vitoria-Gasteiz, natomiast w 2013 roku francuskie Nantes.
Pociąg “Train of Ideas”
Wystawa skłaniająca do refleksji i współdziałania
Najważniejszym celem “Train of Ideas” jest odpowiedź na pytanie jak europejskie miasta mogą stać się bardziej przyjazne dla środowiska. Gromadząc ponad 100 projektów wystawa prezentuje rozwiązania o tematyce: „Urbanizacja i życie”, „Mobilność”, „Energia i ochrona klimatu”, „Przyroda a zieleń miejska”, „Ochrona zasobów a biznes” oraz „Konsumpcja”. Założeniem wystawy jest wzbudzenie wśród zwiedzających chęci do współdziałania z mieszkańcami innych europejskich metropolii i dostarczenie inspiracji dla lokalnych projektów.
Wizualizacja interaktywnej wystawy
Na wystawie „Train of Ideas” zaprezentowane zostaną również najlepsze proekologiczne projekty realizowane przez Warszawę. Pierwszym z nich jest tworzenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem. Wdrożenie projektu przez firmę Siemens Sp. z o.o. w konsorcjum z Siemens AG spowodowało m.in. poprawę warunków ruchu transportu publicznego, zapewniło priorytet komunikacji szynowej, uporządkowało ruch komunikacji miejskiej na wybranych do pierwszego obszaru projektu ulicach Warszawy, skróciło czas przejazdu, zapewniło redukcję emisji zanieczyszczeń komunikacyjnych i poprawiło w znaczący sposób bezpieczeństwo ruchu.
Kolejny projekt, którym może się pochwalić Warszawa to modernizacja i rozbudowa Oczyszczalni Ścieków Czajka. Jest to największa inwestycja ekologiczna w Polsce. W jej ramach istniejące urządzenia i procesy technologiczne zostaną zastąpione nowoczesnymi, bardziej wydajnymi i spełniającymi współczesne standardy jakościowe gospodarowania ściekami. Dzięki modernizacji i rozbudowie, a także budowie kolektora pod dnem Wisły, oczyszczalnia zostanie dostosowana do obowiązujących przepisów w zakresie oczyszczania ścieków, zwiększona zostanie przepustowość z obecnych 240 000 m3/d do 435 300 m3/d, a obiekt będzie dodatkowo przyjmować ścieki z centralnej i północnej części lewobrzeżnej Warszawy.
Wizualizacja interaktywnej wystawy
31 maja wystawie towarzyszyć będzie debata „Green Capital Challenges”, która będzie poświęcona tematyce związanej z transportem i komunikacją publiczną w mieście. Zaproszeni na nią eksperci podejmą istotne tematy dotyczące kierunków rozwoju transportu w aglomeracjach miejskich na przykładzie dotychczasowych doświadczeń i projektów realizowanych w Warszawie z dużym naciskiem na problematykę związaną z ochroną środowiska i komfortem życia mieszkańców.
Projekty ochrony środowiska i klimatu z Hamburga pokazują, jak europejskie miasta mogą wziąć czynny udział w zapobieganiu zmianom klimatycznym. Jednym z najciekawszych projektów, który będzie można zobaczyć podczas wirtualnej wycieczki autobusem jest nowa część Hamburga – HafenCity. To modelowa dzielnica uwzględniająca zrównoważoną i przyjazną dla przyrody architekturę miejską. Kolejne części wystawy są poświęcone globalnemu problemowi zmniejszania się naturalnych zasobów oraz konsekwencjom zmian klimatycznych zarówno dla środowiska miejskiego, jak i wiejskiego.
Wizualizacja interaktywnej wystawy
„Train of Ideas" wprawi European Green Capital 2011 w ruch. Miasto Hamburg realizuje projekt we współpracy z firmami Deutsche Bahn (DB) i Siemens. Obie firmy są Oficjalnymi Partnerami Strategicznymi European Green Capital 2011, natomiast firma Panasonic została sponsorem "Train of Ideas".
Więcej informacji na temat „Train of Ideas” można znaleźć na stronie:
www.train-of-ideas.net
źródło: Twenty Four Seven PR Sp. z o.o.
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności