- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Komisja Europejska i Międzynarodowa Organizacja Morska dyskutują o emisjach CO2 (10205)
2011-02-09Drukuj
Międzynarodowy transport morski odpowiedzialny jest za prawie 3% globalnych emisji CO2. Przewiduje się, że do 2050 r. emisje ze statków mogą się podwoić. Międzynarodowa Organizacja Morska (International Maritime Agency – IMO), jedna z agencji ONZ, zaczęła się przyglądać kwestiom klimatycznym w połowie lat 90. Niemniej jednak do tej pory nie udało się osiągnąć jednolitego porozumienia w kwestii działań skierowanych na redukcję tych emisji.
Po spotkaniu z grupą ekspertów wysokiego szczebla odpowiedzialny za transport wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Siim Kallas oraz Connie Hedegaard, komisarz ds. klimatu, powiedzieli: „Jesteśmy przekonani, że sektor żeglugi morskiej powinien zaangażować się w walkę ze zmianami klimatu. Dyskutowaliśmy o tym, co może zrobić Wspólnota Europejska, aby pomóc żegludze morskiej ograniczyć emisje gazów cieplarnianych, skoro nie istnieje w tej kwestii żadne międzynarodowe porozumienie. Jedno nie pozostawia wątpliwości: Europa musi dokonać wszelkich starań, aby pomóc IMO w uzgodnieniu działań, które powinny zostać podjęte na skalę światową w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych ze statków i okrętów, zarówno obecnie, jak i na dłuższą metę”.
Komisarze spotkali się 4 lutego br. z grupą parlamentarzystów europejskich, przedstawicieli rządów i doradców wysokiego szczebla z różnych środowisk, aby dokonać oceny sytuacji i przedyskutować opcje strategiczne UE w negocjacjach z IMO i z Ramową Konwencją Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (United Nations Framework Convention on Climate Change – UNFCCC). Uczestnicy spotkania doszli do wniosku, że w sektorze globalnym, takim jak transport morski, działania najkorzystniejsze dla środowiska i najrozsądniejsze pod względem finansowym najlepiej podejmować na szczeblu ogólnoświatowym, za pośrednictwem IMO. UE zamierza kontynuować wysiłki skierowane na osiągnięcie międzynarodowego porozumienia w ONZ.
W tym roku grupa planuje się spotkać jeszcze dwa razy, aby obserwować i oceniać krytycznej wagi negocjacje w sprawie światowych emisji z transportu morskiego.
źródło: © Unia Europejska, 1995-2011
www.ec.europa.eu
tłum. ChronmyKlimat.pl
Komisarze spotkali się 4 lutego br. z grupą parlamentarzystów europejskich, przedstawicieli rządów i doradców wysokiego szczebla z różnych środowisk, aby dokonać oceny sytuacji i przedyskutować opcje strategiczne UE w negocjacjach z IMO i z Ramową Konwencją Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (United Nations Framework Convention on Climate Change – UNFCCC). Uczestnicy spotkania doszli do wniosku, że w sektorze globalnym, takim jak transport morski, działania najkorzystniejsze dla środowiska i najrozsądniejsze pod względem finansowym najlepiej podejmować na szczeblu ogólnoświatowym, za pośrednictwem IMO. UE zamierza kontynuować wysiłki skierowane na osiągnięcie międzynarodowego porozumienia w ONZ.
W tym roku grupa planuje się spotkać jeszcze dwa razy, aby obserwować i oceniać krytycznej wagi negocjacje w sprawie światowych emisji z transportu morskiego.
źródło: © Unia Europejska, 1995-2011
www.ec.europa.eu
tłum. ChronmyKlimat.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności