- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Zielona gospodarka
Dzieci (21866)
Wojciech Szymalski2021-05-22
Drukuj
Dzieci wracają do szkoły. Dzieci miałoby się rodzić więcej. Dzieci powinny się uczyć więcej. Ale co z tego wynika dla klimatu?
Korki
To pierwszy i najbardziej namacalny problem z powrotem dzieci (i nie tylko ich) do szkoły (i nie tylko do szkoły). Powoli bijemy w największych miastach rekordy zakorkowania jeszcze sprzed pandemii i z tej okazji Polski Alarm Smogowy wydał nowy raport na temat opinii mieszkańców największych miast o komunikacji miejskiej oraz ich postawach wobec różnych rozwiązań komunikacyjnych. Jest trochę optymizmu w tym, że po pandemii ludzie chcą więcej niż w jej trakcie jeździć komunikacją miejską i rowerami. Na razie chyba jednak tak nie jest…
Urodziny
W ramach Nowego Ładu wszyscy chcieliby, aby w Polsce rodziło się więcej dzieci. Po co i na co, tego niestety nikt nie mówi? Niektórzy politycy mówią, że po to, aby je pochować, ale są przecież inne wytłumaczenia, z których najpewniejszym jest chyba to, że trzeba łatać dziurę w ZUS. Niby tak, ale zanim te dzieci zaczną pracować na ZUS, to ci, którzy mieliby z niego skorzystać, może już nie będą musieli. Może więc chodzi o tworzenie dobrobytu, ale warto pamiętać, że ilość dobrobytu nie wynika wprost z ilości ludzi, którzy nań pracują, ale zależy także od tego, ile i jak wartościowych dóbr są w stanie oni wytworzyć, a także, jak się te dobra podzieli. Nawet jeśli wciąż mamy tyle samo, to wiadomo, że każdy z nas z osobna będzie miał więcej, jeśli będzie nas mniej niż więcej. Więc rodzić? Na pewno nie dla pieniędzy.
Historia
Obecnie historia to wciąż wkuwanie nazw, dat, przyczyn i skutków i nikt za bardzo nie wie po co, bo to w życiu ma to potem niezbyt wiele zastosować może poza teleturniejami. Niewiele mówi się o tym, jak ta wiedza o historii się wykuwa oraz jak historię analizować, aby odróżnić fakty od mitów. Taka analiza na pewno byłaby bardziej przydatna w naszym życiu niż nawet historia podana w sprawdzonych faktach o XX czy XXI wieku. Co także dziś by było przydatne z historii, to analiza trendów – tego całkiem nie ma w szkolnym curriculum. Choć całkiem nie lubiłem w szkole historii dziś bardzo często okazuje się, że zajmuję się właśnie nią, ale jakże to inny rodzaj historii niż ta zakuwana w szkole, bo… to właśnie analiza historycznych trendów i wnioskowanie z nich o tym co może się zdarzyć w przyszłości. Tak, to jest ciekawe.
Niestety to co się dzieje z dziećmi, przez dzieci i o dzieciach, jest pokłosiem działającego w Polsce ustroju.
Resztę przestawia rysunek.
Podobne artykuły
- Samorządy muszą chronić dzieci przed spalinami
Polskie miasta należą̨ do jednych z najbardziej zanieczyszczonych w całej Europie, co roku plasując się na niechlubnym podium tych o najgorszej jakości powietrza. W znacznym stopniu przyczynia się do tego także transport drogowy, a naukowcy nie mają wątpliwości, że spaliny samochodowe mają bezpośredni wpływ na zdrowie i rozwój dzieci.
Więcej
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
Debatować każdy może, czasem lepiej, a czasem gorzej. Ważne jednak by debatować, bo poruszane są wtedy ważne kwestie i współczesne problemy z którymi czasem trzeba się zmierzyć. Kolejna debata od portalu chronmyklimat.pl, będzie dotyczyła tematyki zmian w transporcie, które mogą korzystnie wpłynąć na klimat.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności