Transport
Renault-Nissan: pół miliona aut elektrycznych rocznie (10080)
2010-06-27
Carlos Ghosn, szef sojuszu Renault-Nissan, podtrzymuje plany, według których obaj producenci będą już od 2012 r. sprzedawać łącznie co najmniej 500 tys. aut elektrycznych rocznie. To oznaczałoby upowszechnienie samochodów z takim napędem.
- To zrozumiałe, że kiedy próbujesz wprowadzić innowacje i nowe technologie, nie brakuje osób, które uparcie i twardo obstają przy „starym” – mówił szef aliansu Renault-Nissan podczas Detroit Economic Club. – 500 tysięcy pojazdów to zaledwie 0,8-0,9% rynku samochodowego.
Nissan – trzeci pod względem wielkości producent samochodów w Japonii – już zaczyna sprzedawać swój elektryczny model Leaf, który ma kosztować w Europie poniżej 30 tys. euro, a w Stanach Zjednoczonych mniej niż 25,3 tys. dolarów. To jednak i tak dość sporo, ale firma liczy, że popyt na ten model zwiększą rosnące znów ceny tradycyjnych paliw i ulgi podatkowe, przysługujące w niektórych krajach przy zakupie elektrycznego auta.
Renault i Nissan nie są jedynymi koncernami motoryzacyjnymi, które zamierzają w nieodległej przyszłości sprzedawać auta elektryczne na masową skalę. W ich ślady zamierza iść m.in. General Motors, który chciałby sprzedawać rocznie co najmniej 45 tys. sztuk swego elektrycznego Volta.
Ghosna nie zniechęciło to, że wielu ludzi w branży i analityków rynku motoryzacyjnego uważa ten plan za nierealny.
- To zrozumiałe, że kiedy próbujesz wprowadzić innowacje i nowe technologie, nie brakuje osób, które uparcie i twardo obstają przy „starym” – mówił szef aliansu Renault-Nissan podczas Detroit Economic Club. – 500 tysięcy pojazdów to zaledwie 0,8-0,9% rynku samochodowego.
Nissan – trzeci pod względem wielkości producent samochodów w Japonii – już zaczyna sprzedawać swój elektryczny model Leaf, który ma kosztować w Europie poniżej 30 tys. euro, a w Stanach Zjednoczonych mniej niż 25,3 tys. dolarów. To jednak i tak dość sporo, ale firma liczy, że popyt na ten model zwiększą rosnące znów ceny tradycyjnych paliw i ulgi podatkowe, przysługujące w niektórych krajach przy zakupie elektrycznego auta.
Renault i Nissan nie są jedynymi koncernami motoryzacyjnymi, które zamierzają w nieodległej przyszłości sprzedawać auta elektryczne na masową skalę. W ich ślady zamierza iść m.in. General Motors, który chciałby sprzedawać rocznie co najmniej 45 tys. sztuk swego elektrycznego Volta.
ChronmyKlimat.pl – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl