- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Dni TEN-T okazją do spopularyzowania najważniejszych projektów w europejskim transporcie kolejowym (10076)
2010-06-10Drukuj
Trzy główne projekty europejskie w dziedzinie transportu, których zakres sięga od krajów nadbałtyckich aż po Półwysep Iberyjski, ruszają pełną parą – 8 czerwca spisano w tym celu trzy protokoły ustaleń. Omawiane projekty to łącząca Estonię z Polską oś Rail Baltica, linie dużych prędkości między Francją, Hiszpanią i Portugalią, oraz strategiczna oś kolejowa Wschód-Zachód, przebiegająca na trasie Lyon–Turyn–Triest–Ljubljana–Budapeszt.
Złożenie podpisów na protokołach przez przedstawicieli zaangażowanych państw członkowskich i zatwierdzenie ich przez wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Siima Kallas wraz z europejskimi koordynatorami transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T) jest świadectwem ich determinacji, by możliwie szybko i skutecznie doprowadzić te projekty do skutku.
Odpowiedzialny za transport wiceprzewodniczący Siim Kallas podkreśla: „Skuteczne wdrożenie i uruchomienie priorytetowych projektów sieci TEN-T ma decydujące znaczenie dla zwiększenia swobody przemieszczania się obywateli Unii, jej spójności terytorialnej i dla dalszej integracji rynku wewnętrznego. O ile mamy utrzymać i rozszerzyć możliwości korzystania z tych dobrodziejstw, musimy pamiętać, że te projekty zajmują poczesne miejsce w politycznym programie, stale utwierdzając drogą oficjalnych uzgodnień zasadę koordynacji wysiłków państw członkowskich oraz Komisji. Podpisując dziś te ważne dokumenty wykazujemy nasze zaangażowanie w te kluczowe projekty TEN-T, których zakres sięga od republik nadbałtyckich aż po Półwysep Iberyjski.”
Podpisy pod trzema protokołami uzgodnień złożyli przedstawiciele zainteresowanych państw członkowskich rangi ministerialnej odpowiedzialni za transport, a następnie potwierdzone przez wiceprzewodniczącego Siima Kallasa oraz trzech europejskich koordynatorów TEN-T:
Odpowiedzialny za transport wiceprzewodniczący Siim Kallas podkreśla: „Skuteczne wdrożenie i uruchomienie priorytetowych projektów sieci TEN-T ma decydujące znaczenie dla zwiększenia swobody przemieszczania się obywateli Unii, jej spójności terytorialnej i dla dalszej integracji rynku wewnętrznego. O ile mamy utrzymać i rozszerzyć możliwości korzystania z tych dobrodziejstw, musimy pamiętać, że te projekty zajmują poczesne miejsce w politycznym programie, stale utwierdzając drogą oficjalnych uzgodnień zasadę koordynacji wysiłków państw członkowskich oraz Komisji. Podpisując dziś te ważne dokumenty wykazujemy nasze zaangażowanie w te kluczowe projekty TEN-T, których zakres sięga od republik nadbałtyckich aż po Półwysep Iberyjski.”
Podpisy pod trzema protokołami uzgodnień złożyli przedstawiciele zainteresowanych państw członkowskich rangi ministerialnej odpowiedzialni za transport, a następnie potwierdzone przez wiceprzewodniczącego Siima Kallasa oraz trzech europejskich koordynatorów TEN-T:
- Projekt priorytetowy nr 3 – Oś szybkiej kolei Europy Południowo-Wschodniej – ma kapitalne znaczenie dla wypełnienia wieloletniej luki w komunikacji między iberyjską siecią kolei a resztą Europy spowodowanej przez bariery naturalne i różnicę w rozstawie szyn; Dokument podpisali: José Blanco Lopez, w imieniu Hiszpanii, Antonio Mendonça, z Portugalii, Dominique Bussereau z Francji, Siim Kallas oraz europejski koordynator Carlo Secchi.
- Projekt priorytetowy nr 6 – oś kolejowa Lyon–Triest–Divača/Koper–Divača–Ljubljana–Budapeszt–granica Ukrainy – stanowi brakujące ogniwo na trasie Wschód-Zachód, odgrywającej kluczową rolę w integracji europejskiej od czasu rozszerzenia w roku 2004. Dokument podpisali: Dominique Bussereau w imieniu Francji, Altero Matteoli ze strony włoskiej, Patrick Vlačič - Słowenia, Tamás Fellegi - Węgry, Siim Kallas oraz Laurens Jan Brinkhorst, europejski kordynator.
- Projekt priorytetowy nr 27 – Rail Baltica – ściślej łączy ze sobą nie tylko republiki bałtyckie, ale również poprawia stan komunikacji w Europie Środkowej i Skandynawii. Dokument podpisali: polski minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, Arūnas Štaras z Litwy, Aivita Lublina-Golmane z Łotwy, Eero Pärgmäe z Estonii i Mikael Nyberg z Finlandii a ze strony Komisji Siim Kallas oraz europejski koordynator Pavel Telička.
Bliższe informacje o priorytetowych projektach TEN-T: ec.europa.eu/transport/infrastructure/index_en.htm
źródło: © Unia Europejska, 1995-2010, fot. www.sxc.hu
www.europa.eu
źródło: © Unia Europejska, 1995-2010, fot. www.sxc.hu
www.europa.eu
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności