Portal społecznościowy Facebook przechodzi na zieloną stronę mocy (13734)
2011-12-17Po 20 miesiącach prowadzenia kampanii, Greenpeace i Facebook ogłosili 16 grudnia początek współpracy na rzecz wykorzystania alternatywnych źródeł energii, zachęcenia producentów do wykorzystania nowych technologii jej produkcji i przygotowania programów zachęcających użytkowników portalu społecznościowego do oszczędzania energii oraz zaangażowania ich w działania wspierające wykorzystanie energii odnawialnej.
Greenpeace dwa lata temu uruchomiło globalną kampanię "Znielub węgiel" (Unfriend Coal), którą wsparło 700 tys. użytkowników Facebooka, w tym spora grupa użytkowników z Polski. Głównym celem kampanii było przekonanie firmy do wykorzystania energii z odnawialnych źródeł do zasilania nowych serwerowni.
Wiadomość od Facebooka jest jasna: od dziś będą działać na rzecz przekonania największych dostawców energii, by ci produkowali ją z odnawialnych źródeł. Ten przykład może posłużyć jako wzór do naśladowania dla innych dużych firm. Zmiana w kierunku wykorzystania czystej energii pomoże w zmaganiach o ochronę klimatu, jak również wesprze rozwój gospodarki, m.in. poprzez zapewnienie tysięcy nowych miejsc pracy.
{youtube}4j9aPT74w5M{/youtube}
Celem Facebooka jest zwiększenie udziału energii odnawialnej w ogólnym bilansie zużycia energii, włączając w to zasilenie nowych centrów baz danych. Firma zobowiązała się również do budowania swojej pozycji lidera wśród firm branży IT poprzez uczestnictwo w Open Compute Project i w ten sposób zachęcić innych do korzystania z energii odnawialnej.
Facebook czeka na dzień, w którym głównym źródłem energii będzie ta pochodząca z odnawialnych źródeł. Ważnym krokiem jest podjęcie zobowiązania, że energią priorytetową dla nowych serwerowni będzie energia odnawialna. Greenpeace jest bardzo aktywny na Facebooku i dzięki mediom społecznościowym angażuje ludzi do działania na rzecz lepszej przyszłości, bardzo cieszy się więc z nawiązanej współpracy.
Elementem podpisanego porozumienia jest deklaracja ze strony społecznościowego giganta o wywieraniu nacisku na prowadzenie dalszych badań nad możliwością podnoszenia efektywności energetycznej. Facebook obiecał również nawiązać dialog z dostawcami energii w celu zwiększenia dostaw czystej energii.
Facebook podnosi poprzeczkę firmom IT, takim jak Apple, IBM, Microsoft czy Twister, w wyścigu o stosowanie najbardziej przyjaznych środowisku rozwiązań. Kampania "Znielub węgiel" udowodniła, że ludzie na całym świecie chcą, by portale społecznościowe były zasilanie zieloną energią. Greenpeace będzie kontynuował działania na rzecz zmian w sektorze IT w tym kierunku.
ChronmyKlimat.pl – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl