Inicjatywy lokalne
Ministerstwo Środowiska: Dotarliśmy do polskich sumień (10586)
2010-08-28
Praktycznie każdy Polak widział lub słyszał hasło kampanii społecznej Ministerstwa Środowiska „Nie zaśmiecaj swojego sumienia”. Największa dotychczas polska akcja poświęcona postępowaniu ze śmieciami jest na półmetku. Reklamy telewizyjne i radiowe z udziałem sympatycznego księdza od początku roku przekonują do tego, by segregować śmieci, nie wywozić ich do lasu i nie palić w domowych piecach. Przecież to grzech ekologiczny!
źródło: Ministerstwo Środowiska
www.mos.gov.pl
Wstępne wyniki zasięgu kampanii „Nie zaśmiecaj swojego sumienia” pokazują, że z jej przekazem zetknęło się już ok. 38 mln Polaków, co oznacza, że udało się dotrzeć do wszystkich statystycznych Kowalskich.
– Każdy Polak zna już hasło „Nie zaśmiecaj swojego sumienia” – osiągnęliśmy zatem pierwszy cel naszej kampanii, którym było dotarcie do jak największej ilości osób. Odpady to teraz największy problem ekologiczny. Żeby coś naprawdę zmieniło się w Polsce na lepsze musimy, oprócz zmiany prawa, pokazywać dlaczego warto zmienić swoją postawę wobec śmieci. Śmieci palone w przydomowych piecach trują, a porzucane nielegalnie w lesie skażają ziemię i wodę, a przez to nas. Dzięki segregacji mamy szansę wielokrotnie wykorzystywać surowce. Mam nadzieję, że kampania pomaga nam to uświadomić i zmienić nasze złe nawyki – podkreśla minister środowiska Andrzej Kraszewski.
Dotychczas w ramach kampanii od marca br. radio i telewizja emitowały trzy spoty – „Nie pal śmieci w domu”, „Segreguj śmieci” i „Stop dzikim wysypiskom”. Reklamy zobaczyli także uczestnicy tegorocznego Przystanku Woodstock.
Dla dzieci i młodzieży zorganizowano konkursy: Twórczość z kosza i Wesołe śmieci. Pierwszy polegał na nagraniu przez gimnazjalistów, filmu edukacyjnego lub stworzeniu komiksu, który byłby związany z tematyką segregowania odpadów. Z kolei Wesołe śmieci były maskotkami-rzeźbami wykonanymi przez dzieci ze szkół podstawowych w całości z odpadów. Łącznie na konkursy zgłoszono ponad 5000 prac.
Częścią kampanii był także specjalnie zorganizowany dla mediów konkurs na najlepsze materiały dziennikarskie poruszające problem odpadów.
– Wszystkich, którzy mają jeszcze ekologiczne grzechy na sumieniu nadal będziemy zachęcać do zmiany nawyków. Nie chcemy tylko dotrzeć do każdego sumienia, ale również je poruszyć – zapowiada dalsze działania Karolina Kulicka, dyrektor Departamentu Edukacji Ekologicznej w Ministerstwie Środowiska.
Działania w ramach kampanii „Nie zaśmiecaj swojego sumienia” zakończą się w grudniu 2010 roku.
Dotychczas w ramach kampanii od marca br. radio i telewizja emitowały trzy spoty – „Nie pal śmieci w domu”, „Segreguj śmieci” i „Stop dzikim wysypiskom”. Reklamy zobaczyli także uczestnicy tegorocznego Przystanku Woodstock.
Dla dzieci i młodzieży zorganizowano konkursy: Twórczość z kosza i Wesołe śmieci. Pierwszy polegał na nagraniu przez gimnazjalistów, filmu edukacyjnego lub stworzeniu komiksu, który byłby związany z tematyką segregowania odpadów. Z kolei Wesołe śmieci były maskotkami-rzeźbami wykonanymi przez dzieci ze szkół podstawowych w całości z odpadów. Łącznie na konkursy zgłoszono ponad 5000 prac.
Częścią kampanii był także specjalnie zorganizowany dla mediów konkurs na najlepsze materiały dziennikarskie poruszające problem odpadów.
– Wszystkich, którzy mają jeszcze ekologiczne grzechy na sumieniu nadal będziemy zachęcać do zmiany nawyków. Nie chcemy tylko dotrzeć do każdego sumienia, ale również je poruszyć – zapowiada dalsze działania Karolina Kulicka, dyrektor Departamentu Edukacji Ekologicznej w Ministerstwie Środowiska.
Działania w ramach kampanii „Nie zaśmiecaj swojego sumienia” zakończą się w grudniu 2010 roku.
źródło: Ministerstwo Środowiska
www.mos.gov.pl
ChronmyKlimat.pl – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl