- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Inicjatywy lokalne
Chcesz kupować mniej, ale lepiej? Ruszyła polska platforma zakupowa oparta o ekologiczne i etyczne wartości (21900)
2021-06-14Drukuj
Zakupowe haule i konsumpcjonizm idący na ilość? Coraz więcej Polek i Polaków ma dość presji kupowania byle więcej i byle jak. To szansa dla lokalnych twórczyń i twórców na wyjście z cienia globalnych sieciówek. Polskie manufaktury skupia platforma Ecosy, która promuje świadome i zrównoważone zakupy
Barwne reklamy, witryny kuszące promocjami i nieustannie podsycana potrzeba posiadania nowości - to zjawiska, które odchodzą już do lamusa. Żyjąc w świecie agresywnego marketingu, odczuwamy przebodźcowanie takimi komunikatami. Dodatkowo coraz więcej badań jednoznacznie łączy konsumpcjonizm z degradacją środowiska i klimatu, nagłaśniane są też nadużycia zwłaszcza branży modowej w zakresie warunków pracy. Temu wszystkiemu klientki i klienci mówią: stop. I szukają zrównoważonej alternatywy.
Nowo powstała polska platforma internetowa Ecosy ma na celu zgromadzić w jednej wirtualnej przestrzeni lokalne twórczynie i twórców: pracownie krawieckie, ceramiczne, manufaktury meblarskie czy tworzące wielorazowe akcesoria. Różne specjalizacje łączy podejście do ekologii i etyki pracy i sięganie po rozwiązania korzystne dla środowiska, jak recykling, upcykling i ograniczanie ilości odpadów w produkcji.
- Młode lokalne marki to najczęściej małe manufaktury, możliwe do odnalezienia wyłącznie w mediach społecznościowych. Sama byłam w sytuacji, gdy poszukiwania produktów spójnych z moimi wartościami potrafiły mi zająć kilka wieczorów - mówi Paulina Kupisz, pomysłodawczyni i założycielka platformy Ecosy - Zrozumiałam wtedy, że bez dużej determinacji łatwo jest zniechęcić się do zrównoważonych zakupów. Stąd pomysł na platformę.
Jedną z pierwszych manufaktur, które dołączyły do Ecosy, jest pracownia ceramiczna GajaArte spod Wielunia. - Tam gdzie jedni widzą świat jako tort, w którym każdy musi wyszarpać swój kawałek, my widzimy obfitość, której wystarczy dla wszystkich. Dlatego z radością powitaliśmy inicjatywę, która wspiera manufaktury w rozwoju - mówi Henryk Pagacz, który GajaArte prowadzi wraz z żoną Edytą.
Jak wynika z raportów KPMG „Rynek Mody w Polsce”, grupa potencjalnych klientek i klientów takich manufaktur rośnie. Już niemal 30% Polek i Polaków oczekuje od marek odpowiedzialnego podejścia do ekologii i etyki, choć jeszcze w 2018 roku społeczna odpowiedzialność w działaniach marki była najmniej istotnym kryterium decyzji zakupowej.
Oprócz rozbudowy platformy o nowe lokalne marki, Ecosy tworzy także ekoporadniki i artykuły o zrównoważonych trendach, pokazując dobre praktyki z Polski i inspiracje z innych stron świata. Ma to na celu wsparcie Polek i Polaków w budowaniu długofalowej świadomości ekologicznej i przyczynienie się do utrwalenia bardziej zrównoważonych nawyków zakupowych.
Źródło: ecosy.pl
Podobne artykuły
- Recykling energii jako sposób na spowolnienie zmian klimatycznych
Zapraszamy na cykl dyskusji online o możliwościach spowolnienia zmian klimatu oraz koniecznych przedsięwzięciach, dających szansę na wypełnienie dyrektyw Unijnych prowadzących do neutralności klimatycznej w 2050 roku.
Więcej
- Pierwsze zautomatyzowane pomiary pyłków umożliwiają sprawdzanie prognoz w kilku krajach europejskich w czasie zbliżonym do rzeczywistego
Partnerstwo między Usługą Monitorowania Atmosfery Copernicus i Europejską Siecią Alergenów Powietrznych to pierwszy krok w weryfikacji prognoz pyłkowych w czasie zbliżonym do rzeczywistego za pomocą zautomatyzowanego programu EUMETNET „Autopollen”.
Więcej
- Do młodych
Jak młodzi mogą pomóc w realizowaniu polityki klimatycznej i ochrony środowiska?
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności