ADAPTACJA

Elektryczny Nissan już w Polsce (17868)

2014-11-19


galeria

Nissan e-NV200, fot. Wikipedia, CC BY 2.0

Nissan rozpoczął sprzedaż w Polsce swojego nowego elektrycznego modelu e-NV200. Jest dostępny w dwóch wersjach: jako kompaktowy furgon oraz jako pięciomiejscowa wersja osobowa kombi.

Elektryczny Nissan e-NV200 nie tylko nie emituje spalin, co ma istotny wpływ na obniżenie stężenia tlenków azotu w powietrzu w centrach miast, ale także pracuje niemal bezgłośnie. Dodatkowo kierowca może się cieszyć płynną jazdą bez konieczności zmiany biegów.

W modelu e-NV200 Nissan zastosował nagradzany zespół napędowy z Nissana LEAF - Światowego Samochodu Roku 2011 - łącząc go z największą w tej klasie pojazdów przestrzenią ładunkową i funkcjonalnością Nissana NV200.

Mimo że w elektrycznym vanie wykorzystano szereg elementów z modeli LEAF i NV200, około 30 proc. podzespołów jest unikatowych dla e-NV200. Różnice dotyczą między innymi wyglądu zewnętrznego, przeprojektowanego zawieszenia, zmian we wnętrzu, nowego zestawu akumulatorów oraz układu hamulcowego z bardziej wydajnym systemem odzyskiwania energii.

Nissan e-NV200 zgodnie z homologacją NEDC ma zasięg 170 km - a więc znacznie więcej niż wynoszący 100 km średni dzienny przebieg 70 proc. kompaktowych vanów wykorzystywanych w firmach. W Europie 35 proc. vanów z tej kategorii nigdy nie przejeżdża dziennie więcej niż 120 km.

Parametrom tym towarzyszy identyczna jak w NV200 przestrzeń ładunkowa o kubaturze 4,2 m3, zaś ładowność 770 kg jest nawet większa niż w NV200 z silnikiem wysokoprężnym.

Akumulator pojazdu można naładować przez noc w ciągu 8 godzin ze zwykłego jednofazowego gniazdka elektrycznego z zabezpieczeniem 16-amperowym przy poborze mocy 3,3 kW, co nie powinno stanowić problemu w przypadku aut, które nie są eksploatowane całodobowo. Czas ten skraca się do czterech godzin, jeżeli samochód zostanie podłączony do gniazda 32-amperowego, umożliwiającego pobór mocy 6,6 kW.

Ładowanie od 0 do 80 proc. pojemności za pomocą specjalnej szybkiej ładowarki trwa 30 minut lub nawet krócej, jeżeli akumulator nie był do końca rozładowany. Zapas energii można zatem uzupełnić na przykład w trakcie załadunku towaru przed kolejną dostawą.

Nowy e-NV200 jest wytwarzany w hiszpańskich zakładach firmy w Barcelonie. Z tamtejszej fabryki pochodzą wszystkie egzemplarze e-NV200 sprzedawane na całym świecie. Są one produkowane w Hiszpanii równolegle z NV200, natomiast ogniwa litowo-jonowe Nissan sprowadza ze swoich zakładów w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Same zespoły akumulatorów, dostosowane do modelu e-NV200, są składane na miejscu, w Barcelonie.

Cena modelu e-NV200 na polskim rynku rozpoczynają się od 108 000 zł netto za furgon oraz 112 000 zł netto za wersję kombi.

Źródło: reo.pl

www.reo.pl


ChronmyKlimat.pl – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl