Aktualności
Edukacja ważniejsza od zmian klimatu (11833)
2010-10-09
Według niedawnych badań Eurobarometru mieszkańcy Unii w dalszym ciągu popierają niesienie pomocy krajom rozwijającym się. 89% respondentów przyznało, że pomoc w rozwoju jest ważna lub bardzo ważna. Dwóch na trzech Europejczyków uważa, że Unia powinna dotrzymać złożonych deklaracji, a nawet zwiększyć pomoc do 0,7 % unijnego PKB do roku 2015, granicznego terminu osiągnięcia milenijnych celów rozwoju.
Ten pogląd jest podzielany przez znaczną większość Europejczyków, niezależnie od ich narodowości, i pozostaje stały, mimo finansowego kryzysu oraz sytuacji ekonomicznej w Europie.
Ponad ¾ respondentów (76%) uważa, że współpraca krajów Unii dążących do wyeliminowania ryzyka duplikowania się funduszy oraz zwiększenia efektywności pomocy niesie z sobą dodatkową wartość.
Europejczycy ciągle postrzegają ubóstwo jako główny problem krajów rozwijających się. Ponadto 13% ankietowanych główny problem upatruje w niedostatecznej edukacji, prawie połowa mniej w zmianach klimatycznych (7%). W szczególności problem edukacji dostrzegają ludzie w wieku 15–24 lat (19%), studenci (20%) oraz managerowie (19%). Edukację docenili zwłaszcza ankietowani w Szwecji, Danii, Finlandii oraz Niemczech (22–25%).
Komentując wyniki, europejski komisarz ds. rozwoju Andris Piebalgs powiedział: „Obywatele Unii wysłali nam jasny sygnał: pomimo ekonomicznego spowolnienia, wciąż ważne są idee europejskiej solidarności i odpowiedzialności wobec państw w potrzebie. Odbieram to jako mandat do nieustannego dążenia do spełnienia milenijnych celów rozwoju. Musimy się upewnić, iż unijna pomoc, która należy do największych na świecie, jest dobrze zagospodarowywana i wywrze maksymalnie pobudzający wpływ w krajach nią objętych”.
źródło: © Unia Europejska, 1995-2010
www.europa.eu
Ponad ¾ respondentów (76%) uważa, że współpraca krajów Unii dążących do wyeliminowania ryzyka duplikowania się funduszy oraz zwiększenia efektywności pomocy niesie z sobą dodatkową wartość.
Europejczycy ciągle postrzegają ubóstwo jako główny problem krajów rozwijających się. Ponadto 13% ankietowanych główny problem upatruje w niedostatecznej edukacji, prawie połowa mniej w zmianach klimatycznych (7%). W szczególności problem edukacji dostrzegają ludzie w wieku 15–24 lat (19%), studenci (20%) oraz managerowie (19%). Edukację docenili zwłaszcza ankietowani w Szwecji, Danii, Finlandii oraz Niemczech (22–25%).
Komentując wyniki, europejski komisarz ds. rozwoju Andris Piebalgs powiedział: „Obywatele Unii wysłali nam jasny sygnał: pomimo ekonomicznego spowolnienia, wciąż ważne są idee europejskiej solidarności i odpowiedzialności wobec państw w potrzebie. Odbieram to jako mandat do nieustannego dążenia do spełnienia milenijnych celów rozwoju. Musimy się upewnić, iż unijna pomoc, która należy do największych na świecie, jest dobrze zagospodarowywana i wywrze maksymalnie pobudzający wpływ w krajach nią objętych”.
źródło: © Unia Europejska, 1995-2010
www.europa.eu
ChronmyKlimat.pl – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl