Aktualności
Na drodze ku zielonym pojazdom (10049)
2010-08-18
Światowi producenci samochodów nie ustają w wysiłkach, aby poprawić ekologiczność produkowanych pojazdów. Jedną z metod jest użycie przy ich produkcji materiałów pochodzących z recyklingu.
www.ec.europe.eu
Producenci samochodów uznali za konieczną poprawę ekologiczności pojazdów, zarówno pod wpływem wymogów, jakie niosą z sobą nowe przepisy w sprawie ochrony środowiska, jak i oczekiwań coraz bardziej świadomych ekologicznie klientów.
I tak, przy produkcji japońskiego Nissana zastosowanie znajdują stare zderzaki, które podczas specjalnego, wolnego od chemikaliów procesu, są rozdrabniane do postaci proszku. Tak odzyskany surowiec jest wykorzystywany do produkcji nowych zderzaków. Pozyskane z pojazdów złomowanych alufelgi są z kolei używane do tworzenia elementów zawieszenia.
Nissan rozwinął także technologię wytwarzania delikatnych włókien z odzyskanego plastiku. Zużyte plastikowe butelki są przetwarzane i używane jako główny składnik izolacji dźwiękoszczelnej w tablicach rozdzielczych oraz izolacji podłogowej.
Ford z kolei w swoich 11 modelach do produkcji siedzisk oraz tylnych części foteli używa soi. Ponadto, do produkcji elementów podwozia wykorzystuje tworzywa uzyskane ze zużytych butelek po detergentach, starych oponach oraz akumulatorach.
Ekologiczne plany ma również producent Peugeota i Citroena. Ma on zamiar zwiększyć wykorzystanie biopolimerów oraz włókien naturalnych, takich jak len i konopie, a także tworzyw pozyskanych z pociętych, plastikowych butelek.
źródło: © Unia Europejska, 1995-2010, fot. www.sxc.huI tak, przy produkcji japońskiego Nissana zastosowanie znajdują stare zderzaki, które podczas specjalnego, wolnego od chemikaliów procesu, są rozdrabniane do postaci proszku. Tak odzyskany surowiec jest wykorzystywany do produkcji nowych zderzaków. Pozyskane z pojazdów złomowanych alufelgi są z kolei używane do tworzenia elementów zawieszenia.
Nissan rozwinął także technologię wytwarzania delikatnych włókien z odzyskanego plastiku. Zużyte plastikowe butelki są przetwarzane i używane jako główny składnik izolacji dźwiękoszczelnej w tablicach rozdzielczych oraz izolacji podłogowej.
Ford z kolei w swoich 11 modelach do produkcji siedzisk oraz tylnych części foteli używa soi. Ponadto, do produkcji elementów podwozia wykorzystuje tworzywa uzyskane ze zużytych butelek po detergentach, starych oponach oraz akumulatorach.
Ekologiczne plany ma również producent Peugeota i Citroena. Ma on zamiar zwiększyć wykorzystanie biopolimerów oraz włókien naturalnych, takich jak len i konopie, a także tworzyw pozyskanych z pociętych, plastikowych butelek.
www.ec.europe.eu
ChronmyKlimat.pl – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl