Polecane publikacje
Zakończył się VIII Supertest Ekonomii (12826)
2011-07-02W corocznym Superteście Ekonomii, organizowanym przez Stowarzyszenie Auto Klub Dziennikarzy Polskich, triumfował prowadzony przez pana Wojciecha Morawca Fiat Panda Natural Power z fabryczną instalacją CNG. Pojazd zasilany sprzężonym gazem ziemnym potrzebował na przejechanie 100 kilometrów zaledwie 3,03 m3 (2,28 kg) gazu. Dwa kolejne miejsca zajęły Opel Zefira 1,6 CNG Turbo z wynikiem 3,12 m3 (2,3kg) na 100 kilometrów oraz VW Passata 1.4 TSI EcoFuel uzyskując 3,44 m3 (2,53 kg) na 100 km. Na najwyższym podium w kategorii aut napędzanych tradycyjnym paliwem stanął Piotr Kwapiszewski, jadący Skodą Octavią Greenline z wynikiem spalania 1,89 l/100 km.
Supertest Ekonomii to przedsięwzięcie zainicjowane i corocznie organizowane przez Stowarzyszenie Auto Klub Dziennikarzy Polskich, które promuje bezpieczną i ekologiczną jazdę w normalnym ruchu i zgodnie z przepisami kodeksu drogowego.
Na odcinku o długości 300 km, prowadzącym z Warszawy do Radomia przez Puławy i z powrotem, rywalizowało kilkanaście samochodów. Były to pojazdy wyposażone w najnowsze ekologiczne technologie oraz właściciele aut zasilanych gazem ziemnym.
W klasyfikacji aut napędzanych tradycyjnym paliwem, bezkonkurencyjna okazała się Škoda Octavia GreenLine II generacji 1.6 TDI 105 KM. Jadący nią Piotr Kwapiszewski, instruktor Szkoły-Auto, uzyskał wynik 1,89 l/100 km. Było to już jego drugie zwycięstwo w Superteście Ekonomii.
Podsumowując swój tegoroczny udział w Superteście Ekonomii, Piotr Kwapiszewski powiedział: "W tym roku miałem możliwość startu Octavią GreenLine II generacji. Wyjątkowo dobrze oceniam system Start&Stop, który nie występował w poprzednim modelu. Jego płynna praca z pewnością pomogła mi uzyskać tak dobry wynik, szczególnie podczas jazdy po mieście".
Kwapiszewski zwrócił również uwagę na inny, w porównaniu z ubiegłym rokiem, charakter tegorocznej trasy. "Na trasie występowały liczne ograniczenia prędkości, dlatego uzyskany wynik jest tym bardziej imponujący. Cały przejazd przebiegał raczej płynnie. Na korek natrafiłem jedynie w Jankach, a największym wyzwaniem był dla mnie przejazd przez Warszawę, gdzie musiałem się mocno skoncentrować, by nie popełnić błędu i nie zabłądzić".
Škoda Octavia GreenLine II zwyciężyła również w klasyfikacji „Mistrz zasięgu". Przy zużyciu 1,89 l/100 km, samochód ten, na jednym zbiorniku, może przejechać aż 2 910 km. Przy takim rezultacie, podczas trasy z Poznania do Porto w Portugalii można spalić jedynie ok. 100 l paliwa, co kosztuje ok. 500 zł!
ChronmyKlimat.pl – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl