Polecane publikacje
Przenośne ładowarki dla elektrycznych samochodów (10039)
2010-09-11
Naukowcy zapowiadają, że już za kilka lat elektryczne samochody mogą zalać nasze ulice. Nurt ten może być jednak spowolniony przez obawy niektórych kierowców przed nagłym wyładowaniem baterii pojazdu – informuje "NewScientist".
źródło: PAP – Nauka w Polsce, fot. www.sxc.hu
www.naukawpolsce.pap.pl
Zespół naukowców z Mitsubishi Electric Research Laboratories w Cambridge, w stanie Massachusetts, widzi jednak nadzieję w przenośnych ładowarkach, które mogłyby zasilać elektryczne samochody.
Zafer Sahinoglu twierdzi, że wraz ze współpracownikami znalazła sposób, aby zapobiec nagłemu rozładowaniu baterii. Rozwinęli oni sieć stacji z ładowarkami, które mogą być przenoszone tam, gdzie zapotrzebowanie jest największe.
W określeniu miejsca, w którym stacje są najbardziej potrzebne, pomogą czujniki umieszczone wewnątrz samochodów, które skontrolują poziom naładowania baterii i cyklicznie będą wysyłać informacje na ten temat do centrali, która z kolei zaznaczy obszar, gdzie większość pojazdów ma wyczerpane baterie.
Następnie stacje będą mogły być rozmieszczone w miejscach, gdzie niski poziom baterii samochodów jest największy. Naukowcy obliczają, że jedynie 5 stacji będzie potrzebnych do naładowania 100 elektrycznych samochodów na trasę 100 kilometrów.
Przenośne stacje mogłyby przez noc być ładowane w głównej stacji, a w dzień same stanowiłyby źródło energii dla samochodów. Zespół naukowców zaprezentuje swój pomysł w przyszłym tygodniu na Vehicular Technology Conference w Ottawie, w Kanadzie.
Zafer Sahinoglu twierdzi, że wraz ze współpracownikami znalazła sposób, aby zapobiec nagłemu rozładowaniu baterii. Rozwinęli oni sieć stacji z ładowarkami, które mogą być przenoszone tam, gdzie zapotrzebowanie jest największe.
W określeniu miejsca, w którym stacje są najbardziej potrzebne, pomogą czujniki umieszczone wewnątrz samochodów, które skontrolują poziom naładowania baterii i cyklicznie będą wysyłać informacje na ten temat do centrali, która z kolei zaznaczy obszar, gdzie większość pojazdów ma wyczerpane baterie.
Następnie stacje będą mogły być rozmieszczone w miejscach, gdzie niski poziom baterii samochodów jest największy. Naukowcy obliczają, że jedynie 5 stacji będzie potrzebnych do naładowania 100 elektrycznych samochodów na trasę 100 kilometrów.
Przenośne stacje mogłyby przez noc być ładowane w głównej stacji, a w dzień same stanowiłyby źródło energii dla samochodów. Zespół naukowców zaprezentuje swój pomysł w przyszłym tygodniu na Vehicular Technology Conference w Ottawie, w Kanadzie.
źródło: PAP – Nauka w Polsce, fot. www.sxc.hu
www.naukawpolsce.pap.pl
ChronmyKlimat.pl – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl