Aktualności

Kultowe londyńskie autobusy będą zasilane energią elektryczną (18695)

2015-07-06


galeria

fot. flickr.com, CC BY 2.0

W 2020 roku po Londynie jeżdzić będzie 300 jednopoziomowych autobusów elektrycznych.

Obecnie po Londynie jeździ już ponad 1,3 tys. autobusów hybrydowych, a także kilka jedopoziomowych autobusów w 100-procentach zasilanych energią elektryczną. Wkrótce w stolicy Wielkiej Brytanii pojawią się też pierwsze dwupiętrowe i całkowicie elektryczne autobusy.

Dostawę piętrowych, elektrycznych autobusów dla Londynu zrealizuje chiński producent pojazdów elektrycznych BYD. Zamówienie dla publicznego operatora linii autobusowych w Londynie – firmy Transport for London – będzie realizowane od października br. Autobusy od BYD będą jeździć na linii 16, kursując z dworca Victoria.

BYD zapewnia, że zasięg jego dwupoziomowych autobusów elektrycznych wyniesie 155 mil, nawet w ruchu miejskim. Autobusy będą zasilane energią pozyskiwaną za pomocą ładowania indukcyjnego. Chiński producent daje 12-letnią gwarancję na baterie.

Londyn eksploatuje jednopoziomowe autobusy elektryczne od roku 2012. W tym roku mają one utworzyć pierwszą linię autobusową obsługiwaną wyłącznie przez pojazdy zasilane tylko energią elektryczną (linia 312).

Władze Londynu informują, że do 2020 r. po stolicy Londynu będzie jeździć ponad 300 jednopoziomowych autobusów elektrycznych, a do tego czasu wszystkie autobusy dwupoziomowe będą spełniać normy emisji Euro VI.

Jak do tej pory BYD sprzedał na całym świecie już ponad 5 tysięcy elektrycznych autobusów.

Źródło: gramwzielone.pl

www.gramwzielone.pl


ChronmyKlimat.pl – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl


Projekt "Polityka klimatyczna szansą dla Polski. Jak ją wykorzystać? (KLIMAPOLKA)" jest dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej.
Za treść materiałów odpowiada wyłącznie Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju.