O klimacie

Rowerowy Maj ruszył w stolicy (19444)

2016-05-06


galeria

Rowerowy maj

Rowerowy Maj, akcja zainicjowana przez Gdańsk, w Warszawie nabiera rozpędu. Kampania skierowana do uczniów szkół podstawowych w tym roku po raz pierwszy wystartowała w stolicy. 

W czwartek rano, 05 maja 2016 roku,  do szkoły podstawowej nr 154 na warszawskiej Białołęce na rowerach przyjechali Jacek Wojciechowicz, zastępca Prezydenta Warszawy oraz Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. W spotkaniu z uczniami i dziennikarzami uczestniczyła także burmistrz Dzielnicy Białołęka Ilona Soja-Kozłowska.

Prezydent J. Wojciechowicz podczas spotkania z uczniami podkreślał, jak duża jest potrzeba świadomości ekologicznej i komunikacyjnej: „ Aktywne spędzanie czasu, potrzeba ruchu, aktywności fizycznej to świadomość, którą powinny mieć nie tylko dzieci, ale także ich rodzice".

Szkoła podstawowa z oddziałami integracyjnymi nr 154 im. Pawła Edmunda Strzeleckiego na ul. Leśnej Polanki 63/65, to doskonały przykład tego, że rower może być świetnym środkiem komunikacji w mieście. Zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. Szpaler jednośladów ustawionych wokół budynku szkoły mówi w tym przypadku sam za siebie. Uczniowie regularnie przyjeżdżają na lekcje rowerami. Przykład idzie z góry – z dwóch kółek korzysta sam dyrektor placówki Sylwester Kolibabski. Projekt „ Rowerowy Maj” opiera się na energii i pasji takich ludzi jak dyrektor wspomnianej szkoły, który z wielkim zapałem realizuje nie tylko podstawowe zadania placówki, ale z oddaniem prawdziwego pedagoga angażuje się w rozwój światopoglądowy dzieci, ucząc i zachęcając  ich do aktywności fizycznej już od najmłodszych lat.

Czas start Czwartkowe spotkanie było pierwszym tego typu. Przed nami kolejne. Warto przypomnieć, że w całej Warszawie w Rowerowym Maju weźmie udział 55 szkół i ponad 33 tysiące uczniów. Przed inauguracją  kampanii przeszkoliliśmy blisko 100 rowerowych koordynatorów. Zorganizowaliśmy spotkania z doradcą metodycznym, który opowiadał o aspektach zdrowotnych i  fizycznych, ale także o innych korzyściach jazdy na rowerze - nauce samodzielnego podejmowania decyzji, usprawnianiu  koordynacji ruchowej. Uczniowie przez cały miesiąc będą otrzymywać naklejki za dojazdy do szkoły w sposób aktywny: na rowerze, rolkach czy hulajnodze. Ci, którzy zbiorą ich najwięcej, otrzymają atrakcyjne nagrody. Przewidzieliśmy też nagrody na poziomie klasowym i szkolnym. Rowerowe szkoły otrzymają zadaszony parking rowerowy, mobilne miasteczko ruchu drogowego czy komplet rowerów dla całej klasy. Patronem honorowym kampanii jest Ambasada Holandii, która najaktywniejszą klasę zaprosi do siebie na wycieczkę „Ambasada bez tajemnic”.

Partnerzy Rowerowego Maja zaoferowali dla najaktywniejszych szkół i klas niecodzienne wycieczki:

- Fundacja Legii zaprosi na stadion wraz ze zwiedzaniem szatni i muzeum; w wakacje aktywni uczniowie będą mogli przyjść za darmo na mecz, a we wrześniu Piłkarze Legii poprowadzą lekcje WF-u,

- LangTeam zaprosi na trybunę honorową Tour the Pologne, zorganizuje spotkanie ze sławami kolarstwa oraz zaprosi na trening na profesjonalnym torze kolarskim, - Multikino zorganizuje zwiedzanie kina od zaplecza wraz z wizytą w projektorni,

- Centrum Nauki Kopernik zaprosi na wyjątkowe spotkania z nauką,

- Partnerzy medialni zaproszą do swoich redakcji wraz z możliwością zaprojektowania strony w Gazecie Wyborczej i wypowiedzią na antenie RDC.

Kampania dopiero startuje, ale już same zdjęcia jednoznacznie pokazują jak bardzo takie inicjatywy są potrzebne i jak duży efekt mogą przynieść. Efekt, który w perspektywie lat przyniesie wymierne korzyści nie tylko dla samych dzieci, ale także dla ich rodziców i dla następnych pokoleń.


Źródło: http://infobike.pl


ChronmyKlimat.pl – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl


Projekt "Polityka klimatyczna szansą dla Polski. Jak ją wykorzystać? (KLIMAPOLKA)" jest dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej.
Za treść materiałów odpowiada wyłącznie Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju.