Publikacje zagraniczne
Nowa odsłona kampanii „Dla Klimatu Przeciw Ubóstwu” (10758)
2011-01-20
Od połowy stycznia czytelnicy prasy oraz użytkownicy portali poświęconych polityce, modzie, rozrywce, kulturze i ekologii będą mieli okazję obejrzeć reklamę społeczną i dowiedzieć się, dlaczego „mieszkańcy ubogich krajów dostają od nas solidny wycisk”. Rusza właśnie kolejna odsłona międzynarodowej kampanii DLA KLIMATU – PRZECIW UBÓSTWU informującej o dramatycznym wpływie zmian klimatu na najuboższe kraje na świecie. W Polsce kampanię realizuje Polska Zielona Sieć.
„Prezentowana przez Polską Zieloną Sieć reklama promuje globalną odpowiedzialność Polek i Polaków w kwestii emisji gazów cieplarnianych i powiązanych z nimi zmian klimatu"- mówi Aleksandra Antonowicz, koordynatorka kampanii Polskiej Zielonej Sieci. Skutki zmian klimatu najdotkliwiej dotykają najbiedniejszych fundując im klęski głodu, brak dostępu do wody pitnej, niebezpieczne zjawiska pogodowe, konflikty o zasoby czy przymusowe migracje. „Również my – Polacy - dajemy dziś mieszkańcom ubogich krajów solidny wycisk emitując ok. dwa razy więcej dwutlenku węgla w przeliczeniu na mieszkańca, niż wynosi średnia światowa” - dodaje A. Antonowicz – „Nie zachowujmy się tak, jakby Ziemia była pomarańczą do wyciśnięcia. Dziś wyciskamy jej południową półkulę, co jest globalnie niesprawiedliwe. Po południowej przyjdzie czas i na półkulę północną, czyli kraje najbogatsze, w tym nasz. Jeśli nie podejmiemy już dziś zdecydowanych działań na rzecz ochrony klimatu, jego zmiana będzie dla przyszłych pokoleń na całym świecie końcem stabilnego życia, jakie znamy my. Dlatego w imię globalnej odpowiedzialności namawiamy polskie społeczeństwo do przyjrzenia się zagadnieniom efektywności energetycznej czy zielonej energii i wspierania tych właśnie rozwiązań systemowych dających nadzieję na redukcję emisji i zatrzymanie niebezpiecznych zmian klimatu.” – mówi A. Antonowicz.
Kampania „Dla Klimatu Przeciw Ubóstwu” jest prowadzona równolegle w Polsce, Niemczech oraz Francji. W jej ramach odbyły się publiczne spotkania, warsztaty z udziałem bezpośrednich świadków zmian klimatu z Tajlandii, Etiopii i Nigerii, studyjna wizyta dziennikarzy polskich (Wojciech Jagielski, Gazeta Wyborcza oraz Wojciech Bojanowski, TVN24) i niemieckich w Nigerii, zrealizowano video klip na temat dramatycznego wpływu zmian klimatu na państwa rozwijające się, który w Polsce obejrzało ponad 3 miliony osób. Internetową platformą kampanii jest strona: www.dlaklimatu.pl
Reklamę grzecznościową wyemitują:
Czasopisma: Agro Serwis, Aktywist, BioKurier, BRIEF, Cogito, Dilemmas Magazine, 2+3D, ELLE, Estilo, FORUM, Gazeta Miejska Gliwice Zabrze, InStyle, Lounge Magazyn, Nigdy Więcej, miesięcznik Odra, Organic, POLITYKA, Przegląd, Recykling, Wegetariański świat, Zielona Liga.
Strony/portale: www.akasha.com.pl, www.ekologiczni.pl, www.green2magazyn.pl, www.kampaniespoleczne.pl, www.kulturatka.pl, www.moj-ogrodnik.pl, www.ulicaekologiczna.pl, www.wybredni.pl, www.zielonalekcja.pl.
Więcej informacji na: www.dlaklimatu.pl
źródło: Dla Klimatu
www.dlaklimatu.pl
Co roku w Polsce, podobnie jak w innych krajach uprzemysłowionych, emituje się kilkaset milionów ton dwutlenku węgla. Emisje te przyczyniają się do coraz widoczniejszych zmian klimatu, których skutki pogłębiają i tak dotkliwe ubóstwo w krajach Afryki, Azji a także w wielu małych wyspiarskich państwach rozsianych na wodach oceanów. To kraje uprzemysłowione, takie jak Polska, mogą powstrzymać ten niebezpieczny dla przetrwania wielu najbiedniejszych krajów trend.
![](http://old.chronmyklimat.pl/theme/UploadFiles/Image/_2011_foto/01/wycisk_pzs.jpg)
„Prezentowana przez Polską Zieloną Sieć reklama promuje globalną odpowiedzialność Polek i Polaków w kwestii emisji gazów cieplarnianych i powiązanych z nimi zmian klimatu"- mówi Aleksandra Antonowicz, koordynatorka kampanii Polskiej Zielonej Sieci. Skutki zmian klimatu najdotkliwiej dotykają najbiedniejszych fundując im klęski głodu, brak dostępu do wody pitnej, niebezpieczne zjawiska pogodowe, konflikty o zasoby czy przymusowe migracje. „Również my – Polacy - dajemy dziś mieszkańcom ubogich krajów solidny wycisk emitując ok. dwa razy więcej dwutlenku węgla w przeliczeniu na mieszkańca, niż wynosi średnia światowa” - dodaje A. Antonowicz – „Nie zachowujmy się tak, jakby Ziemia była pomarańczą do wyciśnięcia. Dziś wyciskamy jej południową półkulę, co jest globalnie niesprawiedliwe. Po południowej przyjdzie czas i na półkulę północną, czyli kraje najbogatsze, w tym nasz. Jeśli nie podejmiemy już dziś zdecydowanych działań na rzecz ochrony klimatu, jego zmiana będzie dla przyszłych pokoleń na całym świecie końcem stabilnego życia, jakie znamy my. Dlatego w imię globalnej odpowiedzialności namawiamy polskie społeczeństwo do przyjrzenia się zagadnieniom efektywności energetycznej czy zielonej energii i wspierania tych właśnie rozwiązań systemowych dających nadzieję na redukcję emisji i zatrzymanie niebezpiecznych zmian klimatu.” – mówi A. Antonowicz.
Kampania „Dla Klimatu Przeciw Ubóstwu” jest prowadzona równolegle w Polsce, Niemczech oraz Francji. W jej ramach odbyły się publiczne spotkania, warsztaty z udziałem bezpośrednich świadków zmian klimatu z Tajlandii, Etiopii i Nigerii, studyjna wizyta dziennikarzy polskich (Wojciech Jagielski, Gazeta Wyborcza oraz Wojciech Bojanowski, TVN24) i niemieckich w Nigerii, zrealizowano video klip na temat dramatycznego wpływu zmian klimatu na państwa rozwijające się, który w Polsce obejrzało ponad 3 miliony osób. Internetową platformą kampanii jest strona: www.dlaklimatu.pl
Reklamę grzecznościową wyemitują:
Czasopisma: Agro Serwis, Aktywist, BioKurier, BRIEF, Cogito, Dilemmas Magazine, 2+3D, ELLE, Estilo, FORUM, Gazeta Miejska Gliwice Zabrze, InStyle, Lounge Magazyn, Nigdy Więcej, miesięcznik Odra, Organic, POLITYKA, Przegląd, Recykling, Wegetariański świat, Zielona Liga.
Strony/portale: www.akasha.com.pl, www.ekologiczni.pl, www.green2magazyn.pl, www.kampaniespoleczne.pl, www.kulturatka.pl, www.moj-ogrodnik.pl, www.ulicaekologiczna.pl, www.wybredni.pl, www.zielonalekcja.pl.
Więcej informacji na: www.dlaklimatu.pl
źródło: Dla Klimatu
www.dlaklimatu.pl
![](/tpl/images/logo.png)
ChronmyKlimat.pl – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl